۰

تغییر در اساسنامه دانشگاه آزاد

شورای عالی انقلاب فرهنگی در تازه ترین مصوبات خود دو ماده اساسنامه اصلاح شده دانشگاه آزاد را تغییر داد.
کد خبر: ۴۶۰۷۲
۲۲:۰۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مهر، بر اساس تازه ترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بند "ی" ماده 12 و ماده 20 اساسنامه دانشگاه آزاد اصلاح شد.

حذف اختیارات هیأت امنای دانشگاه آزاد

در بند "ی" ماده 12 اساسنامه دانشگاه آزاد آمده است: "انتخاب رئیس واحدهای مراکز استان و واحدهایی که دارای 5000 دانشجو به بالا است، به پیشنهاد رئیس دانشگاه و تأیید هیأت امناء و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.

همچنین انتخاب رؤسای سایر واحدها به پیشنهاد رئیس دانشگاه و تأیید هیأت امناء و حسب مورد تصویب وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود. صدور حکم برای مدت چهار سال توسط رئیس دانشگاه انجام می‌شود."

شورای انقلاب فرهنگی در تازه ترین اصلاحیه این ماده آورده است: " انتخاب رئیس بزرگ‌ترین واحد مرکز استان به پیشنهاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و انتخاب رئیس واحدهای دیگر استان به پیشنهاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و تأیید هیأت امنای استان است."

تغییرات در عضویت هیأتهای امنا و موسس

بر اساس ماده 12 اساسنامه اصلاح شده دانشگاه آزاد، وظائف و اختیارات هیأت مؤسس و هیأت امناء دانشگاه قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست.

در آخرین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید شده که عضویت در هیأت مؤسس و هیأت امناء دانشگاه قائم به شخص است و قابل واگذاری به غیر نیست.

انتهای خبر/ م.ک
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: