۰

منابع عراقي از افزايش کودک ربايي در بغداد خبر دادند

منابع عراقی از افزایش کودک ربایی در بغداد و گسترش خوف و هراس در میان خانواده های مقیم پایتخت خبر دادند.
کد خبر: ۴۶۰۰۲
۲۰:۲۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از واحد مرکزی خبر، یک منبع عالی رتبه امنیتی که نخواست نامش فاش شود درگفتگو با شماره امروز روزنامه الحیات گفت:‌« تنها در ‌روز سه شنبه 21 کودک از مناطق مختلف پایتخت ربوده شده اند».

این منبع افزود:‌«‌کودک ربایی به طور بی سابقه ای در بغداد گسترش یافته است و این جنایت بدون استثناء در مناطق مختلف پایتخت وجود دارد ، هر چند آمار دقیقی از کودکان ربوده شده در دست نیست اما آمارهایی که در این هفته گزارش شده است به بیش از 30 مورد می رسد».

منبع اعلام خبر افزود:‌«‌بیشتر این آدم ربایی ها در چارچوب جرایم سازمان یافته انجام می شود و مجری آن ها گروه های مسلح به ویژه القاعده هستند و در بسیاری از موارد نیز هدف این است که برای تامین مالی گروه های مسلح از خانواده ها باج گرفته شود زیرا دولت با اقداماتی که انجام داده است تقریبا همه منافذ مالی گروه های تروریستی را مسدود کرده است».

این منبع افزود:‌ «‌سرویس مبارزه با تروریسم کشور چند روز قبل موفق شد یکی از کودکان به گروگان گرفته شده را نجات دهد، ‌ربایندگان این کودک از خانواده اش 600 هزار دلار باج خواسته بودند».

در این خبر اضافه شد:« کودکانی که به گروگان گرفته می شوند فقط از خانواده های ثروتمند بغداد نیستند بلکه در میانشان کودکانی از محله های متوسط و حاشیه نشین پایتخت هم وجود دارد».

انتهای خبر/ م.ک
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: