۰
شبکه اطلاعات حقوق بشر عربی:

برخورد آل‌سعود با زنان بازداشت شده وحشیانه بود

شبکه اطلاعات حقوق بشر عربی برخورد رژیم سعودی با زنان تحصن کرده جلوی دادگاه شهر بریده را وحشیانه دانست و تاکید کرد که مسئولان سعودی باید همه بازداشت شدگان را آزاد کنند.
کد خبر: ۴۵۶۹۰
۱۲:۰۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از فارس، شبکه اطلاعات حقوق بشر عربی امروز سه شنبه اقدام نیروهای امنیتی در بازداشت 11 زن و یک کودک جلوی دادگاه بریده را محکوم کرد.

خانواده‌های بازداشت شدگان شنبه هفته جاری برای درخواست جهت آزادی بستگان خود جلوی دادگاه بریده تحصن کردند اما نیروهای سعودی آنها را بازداشت و چند ساعت مورد بازجویی قرار داده و سپس آزاد کردند.

این شبکه افزود: نیروهای امنیتی معترضان را محاصره کرده و با شیوه ای وحشیانه با آنها برخورد کردند و آنها را به مرکز پلیس بریده برده و سپس تحویل دادگاه بریده دادند که بازپرسان اداره آگاهی از این معترضان بازجویی کرده و در پایان روز آنها را زیر فشار مردمی و خانواده های بازداشت شدگان آزاد کردند.

شبکه اطلاعات حقوق بشر عربی گفت: اقدام نیروهای امنیتی در بازداشت زنان به علت درخواست مشروع آنها برای آزادی بستگان زندانی خودشان تحول خطرناکی در برخورد رژیم سعودی با درخواست کنندگان برای برقراری آزادی و دموکراسی به شمار می رود و این برخورد به پرونده رژیم سعودی در نقض حقوق فعالان و شهروندان خواهان آزادی و دموکراسی در جریان تظاهرات مسالمت آمیزشان افزوده می شود.

این شبکه خواهان آزادی فوری همه بازداشت شدگان در زندانهای سعودی شد که بدون توجیه اتهام یا محاکمه یا محاکمه عادلانه سالیان سال در زندان به سر می‌برند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: