۰

تور 3 روزه کامرون برای فروش تسلیحات به اعراب آغاز شد/ امارات گام اول

نخست‌وزیر انگلیس قرار است در سفر خود به منطقه قراردادهایی نظامی با کشورهای عربی به امضا برساند و ده‌ها فروند جنگنده «تایفون» به این کشورها بفروشد.
کد خبر: ۴۵۵۶۵
۱۴:۱۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش«شیعه نیوز»، دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس در اولین گام از تور سه روزه خود به کشورهای عربی، وارد دوبی شد. هدف از این دور از سفرهای کامرون افزایش همکاری‌ها و روابط دفاعی، امنیتی و اقتصادی میان کشورهای منطقه اعلام شده است.

«فیلیپ هاموند» وزیر دفاع انگلیس نیز کامرون را در این سفر همراهی می‌کند. هیئت انگلیس پس از دیدار و مذاکره با مقامات اماراتی قرار است به عربستان سفر کنند و با سعودی‌ها دیدار کنند.

بی‌بی‌سی نوشته است که با وجود اتهاماتی که اخیر در زمینه نقض حقوق بشر علیه امارات و عربستان مطرح شده، با این وجود انگلیس مصمم است که بتواند جنگنده‌های «تایفون» خود را به این 2 کشور بفروشد.

کامرون همچنین قصد دارد در این سفر در مورد توسعه پایگاه هوایی این کشور در دوبی و تبدیل آن به یک پایگاه استراتژیک در منطقه، با مقامات اماراتی مذاکره کند.

این دومین سفر کامرون به امارات و انگلیس است و نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده که قصد دارد در این سفر 100 جنگنده تایفون را به این کشورها بفروشد. ارزش قرارداد احتمالی فروش 60 فروند جنگنده به امارات، 3 میلیارد پوند برآورد شده است.
 
منبع: فارس به نقل از بی‌بی‌سی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: