۰

پشت شورای ملی مخالفان در دوحه خالی شد

همزمان با اختلاف های گسترده مخالفان دولت سوریه در نشست دوحه ، رئیس سابق شورای ملی مخالفان سوریه با انتقاد از تغییر موضع واشنگتن در قبال این شورا گفت: آمریکایی ها شورای ملی را تنها گذاشتند.
کد خبر: ۴۵۵۲۳
۱۱:۵۷ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
 
به گزارش«شیعه نیوز»، برهان غلیون افزود: طرح تشکیل مخالف فراگیر در نشست دوحه  ابتکار آمریکایی است که با نام « شورای ابتکار ملی سوریه » مطرح شده است.نشست مخالفان دولت سوریه از دیروز در پایتخت قطر آغاز شده است .
 
آمریکا در حالی برای هماهنگ کردن تشکل فروپاشیده مخالفان دولت سوریه  پادر میانی می کند که تاکنون تلاشهای ترکیه و قطر برای این منظور ناکام مانده است.آخرین نشست مخالفان نظام سوریه در قاهره به دعوا، مشاجره و ترک نشست منجر شد .
وزیر امور خارجه آمریکا با ناکارامد خواندن  شورای ملی انتقالی سوریه از تهیه طرحی جدید خبر داده است.
خبر گزاری آسوشیتد پرس با اشاره به اختلاف های گسترده مخالفان داخل نشین و خارج نشین دولت سوریه ، گزارش داد : آمریکا تلاش می کند با تغییر هسته رهبری مخالفان، ترکیب آن را به نفع شورشیان مسلح در داخل تغییر دهد.
 

شورای مخالفان سوریه تاکنون نتواسته است ماموریت هایی که از سوی مداخله گران خارجی در امور سوریه به این گروه محول شده است به خوبی انجام دهد. بنابراین آمریکا، رژیم صهیونیستی، ترکیه، قطر و عربستان هم اکنون به دنبال سازوکارهایی تازه تری هستند تا با تشکیل طیف دیگری از مخالفان بر شدت تنش ها در سوریه بیفزایند.نشست پنج روزه مخالفان سوریه در حالی در قطر برگزار می شود که برخی گروهها، شرکت در آن را تحریم کرده اند.

صاحبنظران معتقدند: نشست دوحه که نتیجه آن پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام می شود، ممکن است در گروه مخالفان تغییراتی ایجاد کند، اما حتی در صورت تشکیل دولت در تبعید هم، نظام بشار اسد تغییر نخواهد کرد.
 
طیف های مختلف گروه های سیاسی مخالف دولت بشار اسد در حالی سلسله نشست های تازه ای را با هدف تشکیل یک شورای رهبری جدید در دوحه پایتخت قطر آغاز کرده اند که درگیری های نظامی در برخی شهرها همچنان ادامه دارد.
تروریست ها در ادامه جنایات خود در سوریه، اردوگاه فلسطینی یرموک را در جنوب دمشق  هدف حملات خمپاره ای خود قرار دادند.در این حملات دستکم شش تن کشته و هفتاد نفر زخمی شدند.

تروریست ها منطقه زینبیه دمشق را نیز با گلوله های خمپاره هدف گرفتند که تلفاتی نداشت.
تروریست ها دیروز در جنایتی دیگر 30 شهروند سوری را در منطقه حارم در استان ادلب مقابل دیدگان مردم قتل عام کردند. 
این درحالی است که محکومیت جهانی کشتار وحشیانه 28 نظامی اسیر سوریه بدست تروریست ها ادامه دارد. افراد مسلح همچنین دیروز با بمب گذاری در ساختمان اتحادیه کارگران سوریه در دمشق، این ساختمان را تخریب کردند.
 
منبع :شبکه خبر به نقل از آسوشیتدپرس
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: