۰

ترکیه قرار داد خرید هواپیمای بدون خلبان از اسرائیل را لغو کرد

ترکیه تصمیم گرفت قرار داد نظامی خودش با رژیم اسرائیل برای خرید 10 فروند هواپیمای بدون خلبان از نوع "هیرون" لغو کند.
کد خبر: ۴۵۴۸۲
۲۳:۰۷ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از سايت خبری شبكه نداي قدس، روزنامه زمان چاپ ترکیه با اشاره به اینکه این قرارداد در سال 2008 بین دو طرف امضا شد ، با اعلام این خبر افزود: ترکیه تصمیم گرفت قرار داد نظامی خودش با رژیم اسرائیل برای خرید 10 فروند هواپیمای بدون خلبان از نوع "هیرون" لغو کند.
 
روزنامه مذکور افزود: دلیل لغو این قرار داد پایبند نبود رژیم صهیونیستی به شروط قید شده در این قرارداد است.
روزنامه زمان نوشت: ترکیه تصمیم گرفته سه فروند این هواپیمای را پس از تثبیت شدن عدم کاریی آن در جمع آوری اطلاعات نظامی درباره تحرکات حزب کار کردستان موسوم به حزب " پ ک ک" به اسرائیل برگرداند.

اما منابع نزدیک به ارتش ترکیه اعلام کردند که طرف صهیونیستی همچنین به پرداخت کامل مبلغ 10 میلیون دلار به ترکیه بعنوان غرامت متعهد نیست و از طرفی طرف صهیونیستی به حمایت فنی از این هواپیماها انجام نمی دهد بدین خاطر این قرارداد با استرداد سه فروند هواپیمای هیرون به اسرائیل لغو می شود. همچنین این قرار داد با استرداد سه فروند هواپیمای دیگر به اسرائیل نیز لغو خواهد شد.

اما هواپیمای هفتم بدون اینکه دلایل آن مشخص شود بطورناگهانی سقوط و منهدم شده است با توجه به اینکه ترکیه اخیرا سه فروند هواپیمای باقی مانده را با هدف تعمیرات فنی آن به اسرائیل برگردانده است اما این هواپیماها در آنجا مانده و اسرائیل از بازگرداندن آنها به ترکیه خودداری کرد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: