۰

تولید اولین نرم افزار کم حجم و پر محتوای پاسخ به شبهات غدیر

در بانک اطلاعات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات دینی حوزه علمیه قم بیش از 60هزار پرسش و پاسخ غیر تکراری وجود دارد و نرم افزار غدیر شامل 67 پرسش و پاسخ در 9 موضوع می باشد که پس از بازبینی صدها پرسش و پاسخ به محور واقعه غدیر انتخاب شده است.
کد خبر: ۴۵۰۸۹
۰۹:۴۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
 
به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام روح الله رضوی در گفتگو با خبرگزاری حوزه ، با اشاره به نرم افزار جامعه غدیر اظهارداشت: یکی از اهداف تولید این نرم افزار و تولید و توزیع آن در حجم وسیعتر، هجمه های گسترده دشمنان به مکتب شیعه است .

وی با اشاره به رونمایی «نرم  افزار پاسخ» در سال گذشته افزود: ضرورت کار در فضای مجازی عامل دیگری بود که به پژوهشگران این مرکز انرژی دوچندانی برای ادامه تولید نرم افزار های کارآمد در حجم بسیار کوچک فراهم کرد .

مدیر سایت اندیشه قم با اشاره به مشکلات نشر «نرم افزار پاسخ» تصریح کرد:حرکت جدید برای تولید نرم افزار های کم حجم ،کارآمد و تخصصی در مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات دینی حوزه علمیه قم آغاز شده است .

حجت الاسلام رضوی ادامه داد: تولید نرم افزار های مناسبتی کم حجم از برنامه های همسو با نرم افزار غدیر بشمار می رود که  بزودی کلید خواهد خورد.
وی گفت: از مهمترین ویژگی های نرم افزار ، کم حجم بودن و صرفه جویی در بخش اقتصادی تولید این نرم افزار است که می توا ن گفت یکی از به صرفه ترین نرم افزار ها با کارایی بالا وهزینه کم در اختیار علاقه مندان فضای مجازی قرار گرفته است .

مدیر سایت اندیشه قم افزود: برای بهره برداری مبلغین دهه محرم دومین نرم افزار از سری نرم افزار های کم حجم،کم هزینه ، نشر آسان در اختیارطلاب و فضلا قرار خواهد گرفت .
حجت الاسلام رضوی با بیان اینکه نرم افزار غدیر از منابع غنی بانک اطلاعاتی مرکز پاسخگویی بهره برده است گفت: در بانک اطلاعاتی مرکز، بیش از 60هزار پرسش و پاسخ غیر تکراری وجود دارد و نرم افزار غدیر شامل 67 پرسش و پاسخ در 9 موضوع می باشد که پس از بازبینی صدها پرسش و پاسخ به محور واقعه غدیر انتخاب شده که متوسط هر پاسخ 3 صفحه و با رفرنس به منابع معتبر و بعد از اصلاح براي استفاده در نرم افزار آماده شده است.

وی با اشاره به موضوعات نرم افزار افزود: موضوعاتی  از جمله ، حدیث غدیر ، غدیر در قرآن ، پیامبر و غدیر،امام علی (علیه السلام) و غدیر،غدیر در کلام اهل بیت (علیه السلام) ، صحابه و غدیر، اهل سنت و غدیر، عید غدیر و سایر مباحث غدیر در آن تعبیه شده است .
مسئول فنی نرم افزار غدیر در ادامه با اشاره به تنوع پرسش ها در نرم افزار غدیر تصریح کرد: پرسش و پاسخ هایی که در این نرم افزار گنجانده شده شامل به چهاردسته مشخص کلامی ، قرآن و حدیث، روایی ، و شبهاتی که در خصوص اصل غدیر مطرح شده می‌باشد که امیدواریم بتواند پاسخ گویی شبهات باشد با این حال در این مرکز به روی همه باز است و کسانی که دوست دارند حضوری سئوالات خودشانر ا مطرح کنند می توانند حضوری نیز مراجعه نمایند .

حجت الاسلام رضوی دسته بندی و تنظیم محورهای نرم افزار را برای استفاده مخاطبان، خوب ارزیابی کرد و گفت: ما برای اینکه مخاطبان بتوانند از این نرم افزار به سهولت استفاده کنند در چینش و دستبندی موضوعات و سئوالات کمال دقت را نموده‌ایم.
وی در خصوص چگونگی دسترسی علاقمندان به نرم افزار غدیر گفت: مخاطبان به راحتی و بدون پرداخت کمترین هزینه ای می توانند بصورت رایگان این نرم افزار را دانلود و در اختیار داشته باشند .

مسئول فنی نرم افزار قدیر همچنین با بیان اینکه نسخه مبایلی این نرم‌افزار نیز تا قبل از عید غدیر آماده خواهد شد و در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت .
حجت الاسلام رضوی در ادامه با بیان ویژگی های علمی نرم افزار غدیر اظهارداشت: تخصصي بودن ،اتقان ، تفصیل ، معرفی منابع و در نهایت مستند بودن پاسخ ها از مهمترین ویژگی های نرم افزار غدیر محسوب می شود .
وی همچنین در رابطه با قابلیت های نرم افزار غدیر گفت: این نرم افزار دارای قابلیت حجم کم، گرافیک زیبا، عدم نیاز به نصب.، حذف صفحات متوالی، دسته بندی سوالات، نمايش پاورقي مربوط به پاسخ ها، معرفي منابع بيشتر براي هر پاسخ و نمايش پاسخ مربوط به هر سؤال  می باشد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: