۰

رژیم بحرین رئیس جمعیت معلمان و معاونش را به زندان محکوم کرد

دادگاه استیناف رژیم آل خلیفه، رئیس جمعیت معلمان بحرین را به 5 سال و معاون وی را به شش ماه زندان محکوم کرد.
کد خبر: ۴۴۴۲۵
۲۰:۱۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شبکه خبری العالم، "عبدالرحمن السید" وکیل بحرینی در این باره گفت: دادگاه جنایی استیناف «مهدی ابودیب» و خانم «جلیله السلمان» را به سوء استفاده از جمعیت معلمان و سیاسی کردن فرایند آموزش و پرورش متهم کرده است.

دادگاه نظامی پیش از این رئیس جمعیت معلمان بحرین را به 10 سال و معاونش را به 3 سال زندان محکوم کرده بود.

پس از رسوایی‌های بین‌المللی رژیم آل خلیفه در خصوص شکنجه بازداشت شدگان و محاکمه شهروندان در دادگاه نظامی، این رژیم تحت فشار افکار عمومی مجبور شد برخی محاکمه‌های جنجالی را در دادگاه جنایی استیناف تکرار کند.

بحرین از بیش از یک سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.
برچسب ها: بحرین آل خلیفه
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: