۰

سختگیری‌‌ در ازدواج‌‌ سبب بروز مفاسد اخلاقی ‌می‌شود‌

امام جمعه کاشمر گفت: سختگیری‌ها در ازدواج‌های امروزه سبب بروز مفاسد اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
کد خبر: ۴۳۹۴۳
۱۱:۲۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به زندگی آسمانی حضرت علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه(سلام الله) اظهار کرد: یکی از سنت‌هایی که در قرآن کریم و سیره اهل بیت تاکید زیادی بر انجام آن شده ازدواج است.

وی افزود: البته درک معنا و هدف صحیح از ازدواج می‌تواند ما را به کمال برساند و جهت قدم برداشتن درست در این مسیر نیازمند الگوی ناب زندگی حضرت علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه (سلام الله) هستیم.

یعقوبی در ارتباط با تاکید آیات قرآنی بر ازدواج خاطر‌نشان کرد: نگاه جامع‌گرانه و صحیح به ازدواج به معنی مدیریت درست عواطف است.

وی تصریح کرد: همچنین ازدواج عملی کردن برخی مسائل و آموزه‌های دینی است؛ حس پدر و مادر شدن و مسئولیت‌پذیری آنان در قبال فرزندان، همسرداری و مدیریت زندگی از جمله آموزه‌هایی است که در قالب ازدواج تحقق می‌یابد.

امام جمعه کاشمر از کانون خانواده حضرت علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه(سلام الله))، با عنوان خانه پاک یاد کرد و افزود: خانه این دو بزرگوار سر منشأ خوبی‌ها، خصائل نیک و احترام متقابل بوده و هیچ نشانی از بی‌احترامی ،نگاه‌های طلبکارانه و بدبینی نبوده است.

وی ادامه داد: زندگی حضرت علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه(سلام الله)) الگوی نابی برای ازدواج جوانان به‌شمار می‌رود و جوانان ما باید بی‌آلایشی و ساده‌زیستی در عین عشق‌ورزی را از آنان بیاموزند.

یعقوبی در خاتمه از پیامد‌های منفی عدم ازدواج یاد کرد و گفت: سخت‌گیری‌ها در ازدواج‌های امروزه سبب بروز مفاسد اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی می‌شود و از نمونه‌های بارز آن طغیان غرایز و یا هدایت آن در مسیری که تبعاتی چون افسردگی و مشکلات جدی روحی دارد، می‌شود.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: