۰

وجود 63 میلیون بی دین در آمریکا، می تواند آینده سیاسی آمریکا را تغییر دهد

تحقیقات جدید اثبات کرد تعداد آمریکایی هایی که به هیچ کدام از ادیان ایمان ندارند، به63 میلیون نفر معادل 20% از کل جمعیت 314 میلیون نفری این کشور رسیده است.
کد خبر: ۴۳۶۶۹
۱۲:۵۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM  شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»به نقل از شفقنا ؛ در بررسی جدید که از سوی مرکز تحقیقات پیو منتشر گردید روش شد که تعداد افراد بی دین از 8% در سال 1990 به 20% در سال جاری رسیده است.

روزنامه واشنگتن پست وجود چنین ارقام و تغییرانی را شاهدی بر وقوع تغییرات بی سابقه در هویت معنوی آمریکایی معرفی کرد که می تواند اوضاع آمریکا را در برخی از زمینه های سیاسی و اجتماعی تغییر دهد.

بررسی گرایش های دینی و سیاسی در ده های اخیر نشان می دهد که تجمع های دینی ترکیبی از گرایش های سیاسی بودند که امروز همچون گذشته در جامعه دیده نمی شوند، بر این اساس آمریکایی ها مکان عبادت خود را بر حسب گرایش های سیاسی خود انتخاب می کردند و نه بر عکس.
24% از افرادی که به دین خاصی ایمان ندارند طرفدار احزاب دموکراتیک و 34% از طرفداران احزاب جمهوری خواه مسیحیان دیندار هستند، گروه اول  به خودی خود می توانند مسیر انتخابات و آینده سیاسی آمریکا را روشن کنند. در انتخابات سال 2008  بیش از 65% از این افراد به باراک اوباما رای دادند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری الحره کارشناسان امور سیاسی معتقد هستند که یکی از دلایلی که اوباما و رامنی در تبلیغات انتخاباتی خود به دین تاکیدی نمی کنند، ترس از دست دادن حمایت انتخاباتی این گروه است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: