۰

درخواست بان کی مون از بشار اسد

رئیس جمهوری فرانسه با سازنده خواندن مذاکراتش با دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد سوریه و طرح جانشینی فاروق الشرع به جای بشار اسد یکی از مهمترین مسائل مطرح شده در این مذاکرات بود.
کد خبر: ۴۳۴۸۲
۱۶:۰۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در پاریس گفت: مذاکرات ما بسیار سازنده بود و پرونده سوریه یکی از مهمترین مسائل مورد بحث بود.

وی گفت: اوضاع در سوریه روز به روز بدتر می شود و هرچه زودتر باید راهی برای پایان دادن به خشونت ها در سوریه یافته شود. موضع ما در قبال سوریه واضح است؛ ما از افزایش فشار و تحریم علیه دولت سوریه حمایت می کنیم.

رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به درگیری های مرزی میان ترکیه و سوریه نیز گفت: ما از این مساله بسیار نگرانیم، خویشتنداری آنکارا مانع بدتر شدن وضعیت شده است!

فرانسوا اولاند در ادامه گفت: ما جانشینی فاروق الشرع، معاون رئیس جمهوری سوریه به جای بشار اسد را مطرح کردیم و در این خصوص با بان کی مون مذاکراتی داشتیم.

دبیرکل سازمان ملل نیز در این کنفرانس مطبوعاتی از دولت سوریه خواست تا به طور یک جانبه به خشونت ها پایان دهد و آتش بس اعلام کند.

وی گفت: ما در قبال وضعیت سوریه بسیار نگران و خواستار پایان یافتن سریع درگیری های نظامی و آغاز روند انتقال قدرت در سوریه هستیم.

بان کی مون همچنین از احتمال سرایت ناآرامی های سوریه به کشورهای همسایه به ویژه اردن و لبنان ابراز نگرانی کرد و از دمشق و آنکارا خواست تا در خصوص درگیری های مرزی خویشتندار باشد.

وی ابراز امیدواری کرد تا هرچه زودتر راه حلی سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه یافته شود.

منبع : ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: