۰

دردسرجديدعربستان به‌دليل‌حذف زائران سوري

در حالی که تشرف حجاج سوری به سرزمین وحی همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد، مشکلات ناشی از آن بخش حمل ونقل حجاج عربستانی را فرا گرفته است.
کد خبر: ۴۲۸۳۱
۱۶:۵۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:


به گزارش «شیعه نیوز» ، در حالی که مقامات سوری تاکید کرده اند به دلیل خودداری وزارت حج عربستان از امضای قرارداد مربوط به حجاج سوری، این افراد امسال از حج محروم شده اند، مسئولان وزارت حج عربستان، تقصیر را به گردن مقامات سوری می اندازند و می گویند آنها به درخواست تعیین هیئتی برای گفتگو در این زمینه پاسخ نداده اند.

براساس اين گزارش، باوجود اينكه هنوز مشکل اعزام حجاج سوریه به سرزمین وحی حل نشده است، تبعات این مشکل، دامن بخش حمل و نقل در موسم حج را گرفته است.

الوطن در این زمینه نوشت: شرکتهای حمل و نقل برای حل مشکل کمبود اتوبوس به مصر پناه برده است.

برخی از نمایندگان کاروانهای حج در داخل عربستان پیش بینی کرده اند که حوادث کنونی در سوریه سبب افزایش هزینه حج حجاج عربستانی شود.

دشواری اجاره و آوردن اتوبوسها از سوریه و لبنان و افزایش هزینه اجاره اتوبوسهایی از ترکیه از طریق عراق و اردن و افزايش 25 درصد هزينه‌هاي اتوبوس‌ها از جمله مشكلاتي است كه به دليل محروم شدن زائران سوري از حج امسال، دامنگر عربستان شده است.

ابراهیم المزینی مدیر شرکت حج الفرقان به الوطن گفته است: آوردن اتوبوس از سوریه و لبنان به سبب اوضاع کنونی به طور کامل متوقف شده است تا جایی که برخی شرکتها برای حل مشکل به آوردن اتوبوس از مصر روی آورده اند.

وی افزود: اتوبوسهای سوریه و لبنان نقش بزرگی در رفع نیازهای بازار در موسم حج داشته اند و عبور اتوبوسهای ترکیه از خاک عراق و اردن، بهای اجاره آنها را برای سال جاری نسبت به سالهای گذشته تا 25 درصد افزایش داده است که این عامل سبب افزایش هزینه های حجاج عربستانی می شود.

محمد الرویس هم به الوطن می گوید: بحران سوریه به میزان یک سوم بر آوردن اتوبوسها و عبور اتوبوسها تاثیر منفی گذاشته است و شرکت من برای حل مشکل کمبود اتوبوسها به مصر متوسل شده است.

وی تاخیر وزارت حج عربستان در واگذاری اماکن مختص شرکتهای حج را از دیگر دلایل افزایش هزینه های حج حجاج عربستانی دانسته است.

منبع: شفقنا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی حج 
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: