۰

طلاق، خطر سكته مغزي را در فرزندان پسر افزايش مي‌دهد

کد خبر: ۴۱۶۶۰
۱۱:۱۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
 SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، نتايج يك آزمايش جديد نشان مي‌دهد فرزندان پسر در خانواده‌هايي كه والدين از هم طلاق مي‌گيرند ‌در سنين بالاتر بيشتر در معرض خطر ابتلا به سكته مغزي قرار دارند.
در اين مطالعه معلوم شد مرداني كه تا پيش از سن 18 سالگي والدين آنها از هم جدا شده‌اند سه برابر بيشتر از ساير همسالان خود در سنين بزرگسالي با خطر سكته مغزي مواجه هستند.

به گزارش لايوساينس،‌ در اين مطالعه حتي ساير عوامل موثر در افزايش خطر سكته مغزي نظير استعمال سيگار، ورزش، چاقي، مصرف الكل و مراقبت‌هاي بهداشتي در نظر گرفته شده‌اند. البته افرادي كه در دوران كودكي مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند و يا والدين آنها معتاد به مواد و الكل بوده‌اند در اين مطالعه گنجانده نشده‌اند.

در اين آزمايشات هم چنين معلوم شد كه طلاق و جدايي والدين خطر سكته مغزي را در زنان افزايش نمي‌دهد. متخصصان دانشگاه تورنتو به سرپرستي دكتر ايسم فولر – تامسون در اين باره تاكيد كردند كه در مطالعه جديد فقط وجود اين رابطه مشخص شده در حالي كه علت اين رابطه هنوز معلوم نيست.

دكتر تامسون مي‌گويد: هنوز معلوم نيست كه طلاق چطور باعث افزايش خطر سكته مغزي در فرزندان پسر مي‌شود اما احتمال دارد كه اين اتفاق روش واكنش كودكان پسر در مواجه با استرس را دستخوش تغيير كند.

منبع: ايسنا
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: