۰

شعار «مرگ بر امریکا»، در تظاهرات سیدنی + عکس

معترضان استرالیایی با تجمع مقابل ساختمان کنسولگري واشنگتن در شهر سيدني، در محکوميت انتشار فيلمي از سوي امريکا که به حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) توهين مي‌کند، شعار «مرگ بر امريکا» سر داده‌اند.
کد خبر: ۴۱۶۲۹
۲۲:۴۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، اين تظاهرات روز شنبه (۲۵ شهريور) و همزمان با موج اعتراضات در سراسر جهان عليه اين فيلم توهين آميز برگزار شد.



این تظاهرات که در آن زنان و کودکان نيز حضور داشتند از پارک هاي شهر سيدني به سوي کنسولگري امريکا در اين شهر برگزار شد.

هدي ديب يکي از معترضان گفت: «از اين که هر کسي پيامبر محبوب ما را تمسخر مي‌کند، خسته شده‌ايم.»

وي گفت: «آنها حق ندارند پيامبر ما را تمسخر کنند. ما هیچ مذهبی را به تمسخر نمي‌گيريم.»



در اين تظاهرات که مقابل کنسولگري امريکا برگزار شد، حدود ۵۰۰ نفر حضور داشتند.

در حالی که نيروهاي پليس با استفاده از سگ و اسپري فلفل در تلاش براي متفرق کردن معترضان بودند، معترضان خشمگين بطري و کفش به سوي نيروهاي پليس پرتاب کردند.

نيروهاي پليس چندين نفر را در خلال اين تظاهرات بازداشت کردند. همچنين چندين نفر از معترضان در درگيري با نيروهاي پليس مجروح و روانه بيمارستان شدند.

اعتراضات ضد امريکايي از روز سه شنبه و به دنبال انتشار فيلم توهين آميز به پيامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) آغاز شد. معترضان در ليبي به ساختمان کنسولگري امريکا در شهر بنغازي حمله کردند که در اين حمله سفير واشنگتن و سه امريکايي کشته شدند.

مسلمانان جهان از انتشار فيلم توهين آميز امريکا عليه پيامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) خشمگين هستند؛ در اين فيلم اسلام به عنوان مذهبي ظالم و ستمگر به تصوير کشيده شده است.

همچنين اعتراضات مشابهي عليه انتشار اين فيلم موهن، در کشورهاي مصر، ايران، ليبي، تونس، سودان، اندونزي، مالزي و پاکستان برگزار شده است.

منبع : پرس تی وی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: