۰

بزرگترین ماشین های دنیا +عکس

دستگاه ها و ماشین های بسیار زیادی همه روزه در حال ساخته شدن هستند. دراین میان تعدادی ماشین هستند که اندازه هایی بزرگتر از حد معمولی دارند.
کد خبر: ۴۰۵۷۲
۱۱:۱۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
به گزارش «شیعه نیوز»، در حالی که علم به سوی تولید دستگاه های بسیار ریز وکوچک مانند دوربین هایی برای دیدن داخل رگ ها و غیره حرکت می کند اما همچنان ماشین ها و دستگاه های مکانیکی هستند که در اندازه های بزرگ وجود دارند و کارهای سنگین را انجام می دهند.

Liebherr T 282B


این کامیون به عنوان بزرگترین کامیون عملیاتی در دنیا شناخته می شود و در سال 2004 توسط مهندسان آلمانی طراحی شد. از این کامیون بسیار بزرگ تنها در معادن و برای جابه جا کردن مقدار زیادی مواد و یا ضایعات استفاده می شود. ارتفاع این کامیون 7 متر و وزن آن 203 تن است. همچنین توانایی جابه جا کردن 365 تن بار را نیز دارد.

Bagger 288


این ماشین بزرگترین دستگاه حفاری در تمام دنیا است و بار دیگر یک کمپانی آلمانی به نام Krupp این دستگاه را ساخته است. این ماشین به عنوان بزرگترین ماشین حفاری قابل حمل و نقل شناخته می شود و هزینه بسیارزیادی برای ساخت آن صرف شده است. این دستگاه به وسیله یک منبع تغذیه جدا گانه کار می کند. 95 متر ارتفاع و 215 متر طول می تواند دلیلی برای بزرگی آن باشد.

Crawler-Transporter


همانطور که از نام این ماشین معلوم است با یک دستگاه حمل و نقل خزنده در ارتباط هستیم. از این دستگاه برای حمل کردن وسیله های بسیار سنگین مانند راکت های فضایی یا فضاپیماهای شاتل و سایوز استفاده شده است. این دستگاه توسط یک کنترل از راه دور هدایت می شود و ارتفاع آن نیز بین 6 تا 8 متر در تغییر است. این دستگاه 40 متر طول و 35 متر عرض دارد و وزن 2400 تنی آن نشانی از بزرگ بودن بی اندازه آن است.

Large Hadron Collider


بزرگترین ماشین و دستگاه روی زمین با 27 کیلومتر طول همین دستگاه برخورد دهنده ذرات است. از این دستگاه برای برخورد دادن ذرات اشعه های مختلف استفاده می شود و البته برخی اوقات آزمایش های هسته ای نیز در آن انجام گرفته است. این دستگاه 27 کیلومتر طول و قطری به اندازه 175 متر دارد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: