۰

متفرق کردن معترضان عربستانی با گلوله جنگی

شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر تیراندزای نیروهای امنیتی سعودی برای متفرق کردن تجمع مسالمت آمیز مردم عربستان و تهدید آنها را محکوم کرد.
کد خبر: ۴۰۳۰۲
۰۹:۴۶ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از العالم، شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر با محکوم کردن نقض گسترده حقوق شهروندان و سرکوب آزادی بیان در عربستان، در سایه سکوت خفت بار جوامع عربی و بین المللی تأکید کرد، کشورها باید رژیم سعودی را تحت فشار قرار داده و از این رژیم بخواهند با تظاهرات و راهپیمایی های مسالمت آمیز موافقت کرده و همه بازداشت شدگان را آزاد کند، و به حقوق بشر کاملا احترام بگذارد.

این شبکه تأکید کرد، اکنون زمان آن رسیده است که رژیم سعودی همه کسانی را که بدون محاکمه در بازداشت هستند، آزاد کند و یا اینکه با اعلام اتهاماتشان آنها را به صورت عادلانه محاکمه کند.

یکشنبه گذشته تجمع مسالمت آمیز بیش از 200 نفر از خانواده بازداشت شدگان مقابل زندان "الحائر" وابسته به دستگاه امنیت عمومی در ریاض، با تیراندازی و حمله نیروهای امنیتی پایان یافت. این شهروندان از نیروهای مقامات سعودی درخواست داشتند که اجازه دهند با بستگانشان در زندان ملاقات کنند.

نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان و جلوگیری از تجمع بیشتر خانواده ها، آنها را کاملا محاصره کرده، و با شلیک گلوله های جنگی آنها را مجبور به ترک محل تجمع کردند.

در همان روز نیروهای امنیتی ده ها تن از خانواده های بازداشت شدگان را قبل از رسیدن به زندان "الطریفه" محاصره کرده و آنها را مجبور کردند به خانه هایشان باز گردند.

این افراد تصمیم داشتند برای درخواست آزادی بستگانشان، مقابل زندان الطریفه تجمع کنند.

بامداد یکشنبه گذشته نیروهای امنیتی با یورش به منزل "محمد الهاملی"، از کسانی که به مدت 9 سال بدون محاکمه در زندانهای سعودی بازداشت است، همسرش "ریما الجریش" را به دلیل دعوت مردم به تظاهرات بازداشت کردند. این نیروها همچنین فرزند 15 ساله وی "معاذ الهاملی" را به دلیل انتشار ویدیویی در اینترنت درباره رنجها و سختی های بازداشت شدگان، به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: