۰

دزدی کاربران تویتر توسط علمای وهابی

يكي از كاربران عربستان در شبكه اينترنت از رسوايي بزرگ خريد دنبال كنندگان (فالور) از سوي تعدادي از شخصيت‌هاي ديني و فرهنگي سعودي و كشورهاي عرب خليج فارس در اينترنت پرده برداشت.
کد خبر: ۳۹۲۳۰
۱۵:۳۸ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از العالم، روزنامه القدس العربي نوشت: عبدالرحمن الخراشي از كابران شبكه اجتماعي تويتر هفته جاري در صفحه خود از اين رسوايي بزرگ و خريد دنبال كنندگان (فالور) از سوي شخصيت هاي مشهور كشورش پرده برداشت.

اين رسوايي واكنش هاي گسترده اي را در داخل عربستان و خارج از آن ايجاد كرده است بويژه كه قهرمانان آن، مبلغان، اصحاب رسانه و نويسندگان هستند كه الخراشي اسامي آنها را منتشر كرده و وعده داده است كه اسامي جديدي را در فقط در عربستان بلكه در سراسر جهان عرب برملا كند.

اعلام اين خبر از طرف الخراشي همزمان شد با جشن يكي از مبلغان سعودي درباره رسيدن دنبال كنندگانش (فالور) به دو ميليون نفر همزمان شد؛ امري كه وي را در صدر فهرست افراد داراي دنبال كننده در شبكه اجتماعي تويتر مبدل كرد.

داستان از اينجا آغاز شد كه الخراشي تصميم به خريد دنبال كنندگان (فالورها) براي خود در شبكه تويتر كرد به گونه اي كه حسابش در چند روز معدود از 600 دنبال كننده به بيش از 166 هزار دنبال كننده افزايش يافت.

اين تجربه براي الخراشي پديده خريد آنچه آن را "تخم مرغ" ناميد؛ برملا كرد كه وي آن را براي دنبال كنندگانش (فالورها) مستندسازي كرده است؛ امري كه باعث سراسيمگي اكثر شخصيت هاي مشهور عربي از ترس برملا شدن عمليات خريداري دنبال كنندگان (فالورها) از سوي آنها شده است.

پديده خريد بشقاب هاي تخم مرغ آنگونه كه فعالان در شبكه اجتماعي تويتر آن را نامگذاري كرده اند، شامل فهرست طولاني متنوعي از روزنامه نگاران، اصحاب رسانه، فعالان و مبلغان مي شود.

ناظران تعجب كردند كه تعداد استفاده كنندگان از تويتر در جهان عرب يك ميليون و 300 هزار نفر است اما تعداد دنبال كنندگان (فالورها)بيش از تعداد استفاده كنندگان از آن است.

شايان ذكر است كه در برهه اخير برخي طرف هاي تجاري متخصص از طريق اينترنت پيشنهادهايي را براي بازار يابي در شبكه هاي اجتماعي ارايه مي كنند كه اعضاي اين شبكه ها را قادر مي سازد تا تعداد دنبال كنندگان (فالورها) و دوستان خود را در ازاي مبلغي مالي افزايش دهند.

دانشكنده مديريت دولتي دبي گزارشي را درباره اطلاع رساني اجتماعي در جهان عرب منتشر كرده كه درآن آمده است تعداد استفاده كنندگان فعال تويتر در جهان عرب در مارس سال 2012 ميلادي به 1311882 نفر رسيده است.

در اين ميان عربستان سعودي با 393 هزار استفاده كننده، مصر با 215 هزار نفر و امارات با 175 هزار نفر به ترتيب اول و دوم وسوم در جهان عرب هستند.

كشور جيبوتي با 570 استفاده كننده، موريتاني با 383 و جزاير كومور با 259 استفاده كننده سه رده پاييني جدول را به خود اختصاص داده اند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: