۱

آیت‌الله سبحانی: هیچ تمدنی به اندازه اسلام آثار ندارد

آیت‌الله سبحانی گفتند: اسلام دین علم است و اگر در جوامع اسلامی جهل دیده می‌شود، مربوط به مسلمانان است، نه اسلام.
کد خبر: ۳۸۹۸۳
۱۵:۵۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از خبرگزاری حوزه، معظم‌له در ادله سلسله مباحث قرآنی خود در مدرسه مبارکه حجتیه قم، با اشاره به اولین آیاتی که بر پیامبر اکرم‌(صلی الله علیه و آله) نازل شد، اظهار داشتند: وقتی یک نفر به عنوان رییس جمهور انتخاب می‌شود، اولین پیام او بیانگر عملکرد آینده اوست و این آیات هم در حکم اولین پیا اسلام است که به جایگاه علم در اسلام اشاره می‌کند.

ایشان با بیان این‌که در اسلام جهل نیست، ادامه دادند: پایه دین، خواندن و نوشتن و کسب علم است و اگر جهل داریم مربوط به خود ما است.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کردند: تمام تمدن‌های بشری 17 تمدن بوده که تجربه‌های آنها به وسیله قلم و مکتوب شدن به ما منتقل شده است و قرآن هم به اهمیت این مسئله توجه دارد و یکی از سوره‌های آن قلم است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به دوران بعثت پیامبر‌(صلی الله علیه و آله) اظهار داشتند: وقتی پیامبر‌(صلی الله علیه و آله) معوث شدند 11 نفر در مدینه و 17 نفر در مکه سواد داشتند، اما پس از مدتی تعداد زیادی از مردم حافظ قرآن شدند.

ایشان ادامه دادند: هیچ تمدنی به اندازه اسلام آثار ندارد، تنها در کتابخانه سید مرتضی 81 هزار جلد کتاب وجود داشته است.

معظم‌له یادآور شدند: قرآن خطاب به پیامبر‌(صلی الله علیه و آله) می‌فرماید: «تو قبل از بعثت هیچ چیزی نمی‌خواندی» و تا زمان بعثت هم پیامبر‌(صلی الله علیه و آله) قادر به خواندن نبودند؛ البته این قادر نبودن برای پیامبر‌(صلی الله علیه و آله) کمال است چون حقایق را از طریق دیگری درک می‌کرد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
کاش میگفتید کجای اسلام تمدن است؟ ما که آنرا ضد تمدن میدانیم.