۰
رسانه‌های انگلیسی:

تکاورهای سابق ارتش انگلیس در حال آموزش شورشیان سوریه

دو نشریه انگلیسی گزارش‌ داده‌اند، تکاورهاي سابق نيروي هوايي ويژه انگليس در حال آموزش گروه‌هاي مسلح مخالف دولت بشار اسد، رئيس جمهور سوريه هستند.
کد خبر: ۳۸۵۶۳
۲۲:۲۳ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، روزنامه‌ديلي ميل (Daily Mail) و هفته‌نامه ساندي اکسپرس(Sunday Express) فاش کرده‌اند که سربازان مزدور، يک اردوگاه آموزشي در مرز سوريه براي شورشيان اين کشور بر پا کرده‌اند.

منابع ارتش انگليس که خواستند نام آن‌ها نشود گفتند، شبه نظاميان در حال فراگیری آموزش‌هاي نظامي، کنترل سلاح و نحوه کارکردن با سامانه‌های ارتباطي هستند.

دو شرکت امنيتي خصوصي مستقر در خاورميانه به گروه‌هايي متشکل از ۵۰ شبه‌نظامي.آموزش می‌دهند. اين شرکت‌ها اعضاي سابق نيروهاي هوايي ويژه انگليس(SAS) را استخدام کرده‌اند.

بيش از ۳۰۰ شورشي دوره برنامه آموزشي تکاوري خود را به اتمام رسانده‌اند و گفته مي‌شود اين شورشيان شماري از واحدهاي شبه‌نظامي را تشکيل مي‌دهند. که در حال مبارزه با نيروهاي امنيتي در دمشق هستند.

انگليس همچنين بيش از ۶۰۰ نيرو را به دليل ناآرامي‌ها در کشور سوريه به حالت آماده باش درآورده است.

ويليام هيگ، وزير خارجه انگليس مي‌گويد، لندن بايد خارج از شوراي امنيت سازمان ملل متحد عمل کند و حمايت خود را از گروه‌هاي شبه نظامي در سوريه افزايش دهد.

کشور سوريه از مارس سال ۲۰۱۱ صحنه خشونت و ناآرامي‌هايي است که تا کنون شمار زیادی کشته بر جا گذاشته است.

دمشق "قانون‌شکن‌ها، خرابکارها و گروه‌هاي تروريستي مسلح" را عامل ناآرامي‌ها معرفي کرده و تاکيد دارد که اين ناآرامي‌ها از خارج طراحي و هدايت مي‌شود.

منبع : پرس تی وی
برچسب ها: سوریه انگلیس اسد
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: