۰
آیت الله سبحانی :

شفاعتی که سبب جرأت گناه شود در اسلام وجود ندارد

آیت الله سبحانی گفت: شفاعتی که سبب جرأت گناه شود در اسلام وجود ندارد و انسان نباید شفاعت پیامبر(صلی الله علیه و آله) را چراغ سبزی برای ارتکاب گناهان خویش قرار دهد.
کد خبر: ۳۸۵۱۲
۲۳:۰۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شبستان از قم، آیت الله جعفر سبحانی بعد از ظهر امروز (2تیر) در جلسه تفسیر کلام وحی که در مرکز عالی فقه برگزار شد، در ادامه تفسیر سوره مبارکه "ضحی" اظهار داشت: در گذشته شایعه انقطاع وحی در میان مشرکان وجود داشته اما اسباب و دلایل آن صحیح نبوده و خداوند متعال جهت رد این شایعات سوره "ضحی" را نازل کرده است.
 
وی با اشاره به آیه "وَ لَلْآخِرَةُ خَیْرٌ لَکَ مِنَ الْأُولى" عنوان داشت: خدواند متعال در این آیه شریفه با توجه به عنایت ویژه ای که به پیامبر(ص) دارد می فرماید: زندگی دنیوی تو در مقابل زندگی آخرت تو بی ارزش است و زندگی آخرت تو از دنیایت بهتر خواهد بود.
 
آیت الله سبحانی همچنین افزود: پیامبر(صلی الله علیه و آله) با عرضه دین مبین اسلام خدمت بزرگی به بشریت ارائه کرد، به طوری که هر کسی از زمان بعثت تا روز قیامت اسلام آورد، پیامبر(صلی الله علیه و آله) در ثواب آن شریک خواهد بود که این خود از دلایل بارز برتری زندگی اُخروی ایشان است.
 
مفسر قرآن کریم در تفیسر آیه 5 سوره ضحی بیان داشت: خدواند تعالی در آخرت عطای فروانی به پیامبر(صلی الله علیه و آله) خواهد داشت تا او را خشنود و راضی گرداند و پیامبر(صلی الله علیه و آله) نیز شفاعت امت خود را از پروردگار خواسته است.
 
وی تصریح کرد: بعضی از مفسران قرآن کریم معتقدند که این آیه شریفه هم به زندگی دنیوی و هم به زندگی اُخروی پیامبر(صلی الله علیه و آله) اشاره دارد.
 
آیت الله سبحانی اظهار داشت: شفاعتی که سبب جرات گناه شود در اسلام وجود ندارد و بشریت نباید شفاعت رسول خدا(صلی الله علیه و آله) را چراغ سبزی برای ارتکاب گناهان خویش قرار دهند.
 
استاد برجسته حوزه ابراز داشت: خدواند در آیه " الم یجدک یتیما فاوى" به زندگی پیامبر(صلی الله علیه و آله) در دوران کودکی و سرنوشت او اشاره دارد و می فرماید: تو از همان روز اول و در تمامی مراحل زندگی تحت حمایت پروردگارت بودی و خواهی بود".
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در آیه 7 سوره ضحی منظور از ضلالت گمراهی نبوده بلکه عدم هدایت است، چنانکه تمام افراد بشر هنگام تولد فاقد هدایت هستند و سپس توسط والدین خویش هدایت می شوند.
 
آیت الله سبحانی افزود: این آیه شریفه بر خلاف نظر گمراهان حاکی از ضلالت پیامبر(صلی الله علیه و آله) نیست و تاریکی در پیامبران و انبیاء وجود ندارد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: