۰

رئيس دانشگاه فني و حرفه اي: فارغ التحصيل بيکار نداريم

یک عامل با سابقه موساد (سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی) که در دو دهه فعالیتش در این سازمان دستور صدها مأموریت مخفی داده بود، روز دوشنبه در یک سانحه رانندگی کشته شد.
کد خبر: ۳۸۱۷۷
۱۰:۰۲ - ۲۸ تير ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به نوشته روزنامه یدیعوت آحارانوت،‌ جیورا تسحور هفتاد ساله در حال دوچرخه سواری نزدیک خانه اش در شمال تل آویو با یک کامیون تصادف کرد و به شدت زخمی شد. وی چند ساعت بعد جان خود را از دست داد.

به گزارش «شیعه نیوز» ، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در اکثر رشته های موجود حتی یک نفر فارغ التحصیل بیکار نداریم و حتی پیش از پایان تحصیلات دانشجویان فنی و حرفه ای سفارش کار داریم.

سهراب رضایی در حاشیه مراسم پایانی بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور که شب گذشته در دانشکده شریعتی تهران برگزار شد در گفتگو با خبرنگار ما افزود: در 48 رشته از 60 رشته موجود ما کمبود دانشجو نیز داریم به طوری که بازار کار برای تمامی فارغ التحصیلان این رشته ها مهیا است.

وی گفت: گاهی به دلیل نیازی که به دانشجویان فنی و حرفه ای در محیط کار بوجود می آید درس برخی دانشجویان نیمه کاره می ماند.

رضایی جهت گیری توسعه دانشگاه را ایجاد رشته هایی توام با وجود بازار کار دانست و افزود: ما حتما نیازهای بخش صنعت را درنظر می گیریم و سپس یک رشته ایجاد می کنیم.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: برای دستیابی به این مهم بحث تعاونی های دانشجویی را تقویت کردیم که دانشجویان در حین تحصیل از اوقات اضافه خود برای کسب مهارت استفاده می کنند و همچنین در دوره آموزشی نیز زمان کارآموزی را از 240 ساعت به 500 ساعت افزایش دادیم تا محیطی نزدیک به محیط کار برای دانشجویان ایجاد کنیم تا وقتی آنان وارد محیط کار شدند دستشان نلرزد.

رضایی افزود: در حال حاضر 200 هزار دانشجو در دانشکده های فنی و حرفه ای سراسر کشور در حال تحصیل هستند که باتوجه به تاکید نظام آموزشی بر تقویت آموزش فنی و حرفه ای تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد دانشجویان فنی و حرفه ای به 600 هزار نفر افزایش می یابد.
وی تربیت تکنسین را رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای برشمرد و گفت: این به معنی تربیت نیروی ماهر برای بازار کار است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: ماهیت آموزشی در دانشگاه فنی و حرفه ای به گونه ای است که بیشتر، برنامه های کارگاهی و عملی برگزار می شود و پیوند مناسبی بین محیط کار و دانشگاه برقرار می شود.

رضایی تولید محصول را دیگر موضوع مورد توجه در دانشگاه فنی و حرفه ای دانست و گفت: دانشجویان فنی و حرفه ای به گونه ای تعلیم می بینند و تشویق می شوند که در کنار آموزش تولید مرتبط با رشته خود را نیز داشته باشند و در مجموع حاصل یافته های آنها به محصول تبدیل می شود.

840 دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه ای سراسر کشور به مدت 4 روز در تهران با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در این مراسم از 75 دانشجوی برتر 25 رشته فنی و حرفه ای تقدیر بعمل آمد.

منبع : واحد مرکزی خبر
برچسب ها: موساد جاسوس
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: