۰

سوریه ادعای كاربرد سلاح سنگین در روستای التریمسه را تكذیب كرد

دمشق – 'جهاد مقدسی' سخنگوی وزارت خارجه سوریه ادعای مخالفان نظام این كشور و رسانه های وابسته به غرب مبنی بر حمله ارتش به روستای التریمسه از توابع استان حماه (مركز سوریه) و كاربرد سلاح سنگین در آن را تكذیب كرد.
کد خبر: ۳۸۰۳۶
۱۴:۵۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ایرنا از دمشق، مقدسی روز یكشنبه در مصاحبه مطبوعاتی در محل وزارت خارجه و مهاجران سوریه افزود: در درگیری ارتش و نیروهای حفظ نظام با گروه های مسلح در التریمسه از هواپیما، بالگرد ، توپ و تانك استفاده نشد و هر آنچه در این زمینه ادعا شده كذب محض است.

این مسئول سوری افزود: ممكن است بالگردی برای شناسایی و اقدام امنیتی به پرواز درآمده باشد اما نیروی هوایی به هیچ وجه در نبرد شركت نداشت.

روز پنجشنبه درگیری چند ساعته بین نیروهای دولتی و عناصر مسلح در روستای التریمسه رخ داد كه مخالفان نظام ادعا كردند طی آن بین 150 تا 200 نفر از غیر نظامیان با سلاح سنگین ارتش كشته شدند.

مقدسی ضمن رد این ادعا به نقل از منابع موثق گفت كه در این درگیری 37 فرد از گروه های مسلح و دو غیر نظامی كشته شدند.

وی با اشاره به نامه كوفی عنان فرستاده سازمان ملل برای حل بحران سوریه به ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در خصوص ماجرای درگیری در التریمسه و پاسخ المعلم گفت: دست كم از نظر دیپلماتیك می توانم بگویم نامه عنان شتابزده بود.

مقدسی در پاسخ به سوالی درباره خروج دو هفته قبل سرتیپ مناف طلاس (یكی از فرماندهان گارد ریاست جمهوری سوریه) به خارج از كشور گفت: او یك افسر ارتش بود و بدون اجازه از كشور خارج شد و كافی است به او بگویم شعار ارتش: وطن،شرف و اخلاص است.

جزئیات این مصاحبه مطبوعاتی متعاقبا ارسال خواهد شد.
برچسب ها: سوریه دمشق
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: