۰

گروه‎های تروریستی مسلح در سوریه به ترور و کشتار غیرنظامیان اعتراف کرده‎اند

تروریست‎های مسلح در سوریه که از حمايت بيگانگان برخوردارند به ترور و کشتار غیرنظامیان به عنوان ابزاری براي دستيابي به اهداف خود در اين کشور اعتراف کرده‎اند.
کد خبر: ۳۷۹۵۶
۰۹:۱۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، يک سرهنگ نيروهاي موسوم به "ارتش آزاد سوريه" روز جمعه (۲۳ تير) ، سی و یکم جولاي را به عنوان ضرب الاجل براي افراد دولتي در اين کشور اعلام کرد. به گفته وي اين مقامات سوري بايد تا اين تاريخ از دولت جدا شده و يا این‎که خود را براي رويارويي با ترور آماده کنند.

يک مامور نيروهاي ضد دولتي نيز با اشاره به اين‌که اين گروه سلاح‌هايي که از طريق لبنان، ترکيه و عراق به سوريه منتقل مي‌شود را دريافت مي‌کنند، افزود: اين گروه به منظور وارد آوردن آسيب بيش‌تر به اين کشور به سلاح‌هاي پيچيده تر نياز دارد. وي تصريح کرد اين گروه به منظور خريداري موشک کاتيوشا و موشک‌هاي ضد تانک، هزاران دلار به دلالان اسلحه در عراق و لبنان پرداخته است.

دمشق بارها اعلام کرده است که شورشيان از سوي ترکيه، عربستان سعودي و قطر حمايت مي‌شوند.

در همين حال يک مقام نظامي مي‌گويد ارتش سوريه تعداد زيادي از تروريست‌هاي ضد دولتي که در پس کشته و زخمي شدن ده‌ها نفر از مردم در غرب اين کشور بودند را کشته است.

به گزارش روز جمعه خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) يک منبع در ارتش سوريه که خواست نامش فاش نشود روز پنج‌شنبه (۲۲ تير) اعلام کرد ارتش به تروريست‌هايي که عامل کشته يا زخمي شدن تعداد زيادي از غيرنظاميان در روستاي ترمیسه واقع در حومه شهر حما در غرب سوريه بودند حمله کرد.

اين منبع افزود تعداد زيادي از شورشيان مسلح در اين حمله کشته و شمار بيش‌تري از آنان نيز دستگير شدند اما به غيرنظاميان آسيبي نرسيد.

نيروهاي امنيتي سوريه پس از اجراي يک عمليات گسترده جست ‌وجو، اجساد تعدادي از غيرنظاميان که از سوي تروريست‌هاي مسلح ربوده و کشته شدند را پيدا کردند.

در اين عمليات يک مخفي‌گاه بزرگ تسليحات و مواد منفجره و همچنين تعدادي مدارک و اسناد از جمله کارت‌هاي شناسايي خارجي کشف و ضبط شد.

منابع ضد دولتي سوريه همچنين تائيد کردند که تعدادي از کساني که در ترميسه به دست نيروهاي دولتي کشته شدند، از اعضاي باندهاي مسلح بودند.

سرلشگر رابرت مود، رئيس هيات ناظران اعزامي سازمان ملل به سوريه روز جمعه وقوع درگيري شديد در اين روستا را تائيد کرد.

روز جمعه همچنين يک خودروي بمب‌گذاري شده در محله مزه در دمشق منفجر شد. هيچ گزارشي درباره تلفات اين حادثه منتشر نشده است.

سوريه از مارس سال ۲۰۱۱ ميلادي صحنه ناآرامي و برگزاري تظاهرات‌ هم در حمايت از دولت بشار اسد رئيس جمهوري اين کشور و هم در مخالفت با وي بوده است.

در حالي که غرب و مخالفان سوري، دولت را مسئول کشتارها مي‌دانند، دمشق همچنين با تاکيد بر اين موضوع که اين ناآرامي‌ها از خارج هدايت و طراحي مي‌شوند، مي‌گويد که به نيروهاي امنيتي دستور داده شده تا به غيرنظاميان آسيبي نرسانند.

منبع : پرس تی وی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: