۰
کرزی:

غرب علیه افغانستان جنگ روانی به راه انداخته است

حامد کرزي، رئيس جمهوري افغانستان، رسانه‌هاي غربي را در زمينه به راه انداختن جنگ رواني عليه کشورش متهم کرده است.
کد خبر: ۳۷۷۱۶
۰۹:۴۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، در ويدئويي که به تازگي از حامد کرزي منتشر شده و به نظر مي‌رسد که به بخشي از سخنراني او در "جرگه ملي مشورتي صلح " در ژوئن ۲۰۱۰ مرتبط باشد، رئيس جمهور افغانستان مي‌گويد:" همه به بي بي سي گوش مي‌دهند و برايشان مهم نيست که حقيقت را مي‌گويد يا نه، همه به سي ان ان گوش مي‌دهند و برايشان مهم نيست که حقيقت را مي‌گويد يا نه. چون که بيش‌تر آن‌ها دروغ‌هايي درباره افغانستان است."

کرزي در اين ويدئو، همچنين آينده تيره‌اي را که غرب براي افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ ميلادي براي توجيه حضور خود دراين کشور جنگ زده به تصوير کشيده، محکوم کرد.

رئيس جمهوري افغانستان، همچنين از ادعاهاي غرب درباره فساد در دولت افغانستان به عنوان " جنگ رواني" ياد کرد.

کرزي،همچنين اقدام واشنگتن را در استفاده ازهواپيماهاي بدون سرنشين در حمله به افغانستان و کشتن مردم بي‌گناه، به باد انتقاد گرفت.

جنگ به رهبري امريکا در افغانستان در اکتبر ۲۰۰۱ ميلادي شروع شد. گرچه اين حملات در ابتدا موجب برکناري طالبان از قدرت در اين کشور شد اما با وجود استقرار حدود ۱۳۰ هزار نيروي نظامي تحت امر امريکا در افغانستان، ناامني در سراسر اين کشور همچنان رو به افزايش است .

بر اساس اين گزارش، در تازه‎ترين درگيري‎هاي اتفاق افتاده در افغانستان، ۲۸ غير نظامي و نيروي پليس افغان روز يکشنبه در استان‌هاي جنوبي قندهار و هلمند کشته شدند.

سازمان ملل در تاريخ ۴ فوريه، آمار تلفات غيرنظاميان افغان در سال ۲۰۱۱ را بي‌سابقه اعلام کرد.

به گفته سازمان ملل، تعداد تلفات غيرنظاميان در سال ۲۰۱۱ در مقايسه با سال پيش از آن، ۸ درصد افزايش يافته و در مقايسه با سال ۲۰۰۷ حدودا ۲ برابر شده است.

بر اساس آمار موجود، فقط در سال ۲۰۱۱ ميلادي، در مجموع ۳۰۲۱ غير نظامي در خشونت‌هاي مرتبط با جنگ در افغانستان کشته و ۴۰۵۷ نفر ديگر زخمي شده‌اند.

منبع : پرس تی وی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: