۰

کمک 16 میلیارد دلاری اجلاس توکیو به افغانستان

نشست آینده افغانستان که با حضور وزیران امور خارجه و مقامات بیش از هفتاد کشور و نهادهای بین المللی در توکیو برگزار شد، با صدور بیانیه به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۳۷۷۱۰
۲۰:۰۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر از محل این اجلاس، مقامات شرکت کننده در توکیو تعهد کردند مبلغ شانزده میلیارد دلار تا سال 2015 به افغانستان کمک کنند.

به گفته کویشیرو گامبا وزیر امور خارجه ژاپن، سه میلیارد دلار از این مبلغ را ژاپن خواهد پرداخت و سهم بانک جهانی نیز هر سال سه میلیارد و نهصد میلیون دلار است.

در بیانیه پایانی اجلاس توکیو بر پاسخگویی و مسئولیت پذیری دوجانبه کشورهای اعطا کننده کمک و دولت افغانستان تاکید و از مقامات دولت افغانستان خواسته شده است در مصرف این کمک ها مسئولیت پذیر باشند و فساد اداری و مالی در دولت افغانستان را ریشه کن کنند.

زلمای رسول وزیر امور خارجه افغانستان در پایان این اجلاس گفت: دولت افغانستان به خواسته های خود که دریافت چهار میلیارد دلار تا سال آینده بود رسید و از همه کشورهای شرکت کننده قدردانی می کند.

وی افزود: حتی اگر دولت افغانستان در انتخابات آینده تغییر کند هر دولتی سر کار بیاید به تعهد خود در اجرای طرح های توسعه زیربنایی افغانستان متعهد خواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ششمین نشست بین المللی ویژه افغانستان در توکیو جمع کمک های کشورمان را به افغانستان بیش از پانصد میلیون دلار اعلام کرد و گفت: تهران به تعهدات خود برای بازسازی افغانستان عمل کرده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: