۰

خشم آمریکا و رژیم صهیونیستی از اقدام یونسکو

اقدام سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در ثبت کلیسای مهد در شهر بیت الحم به عنوان آثار باستانی فلسطین ، خشم آمریکا و رژیم صهیونیستی را برانگیخته است.
کد خبر: ۳۷۲۸۰
۰۹:۱۸ - ۱۰ تير ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از واحد مرکزی خبر از نیویورک، یونسکو به عنوان یکی از نهادهای اصلی سازمان ملل در نشست اخیر خود در سن پترزبورگ روسیه و در رای گیری محرمانه ، تصمیم به ثبت نام این کلیسا در فهرست آثار ملی - باستانی فلسطین گرفته است.

در پی این تصمیم، مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی مخالفت خود را اعلام کرده و مدعی شده اند این اقدام نه برای حفاظت از کلیسای مهد بلکه موجب پیشرفت برنامه سیاسی فلسطینی ها می شود.
هاوارد برمن از کالیفرنیا، شلی برکلی از نوادا و الیوت انجل از نیویورک سه عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از وی خواستند با این تصمیم یونسکو مخالفت کند.

این نمایندگان کنگره آمریکا در نامه خود افزوده اند: بر این باوریم که یونسکو و یا هر کمیته میراث فرهنگی جهانی دیگری ، صلاحیت ندارند به بحث و گفتگو درمورد چنین موضوعاتی بپردازند که رابطه بسیار کمی با مکانهای تاریخی دارند و بیشتر در پی دست یافتن به قدرت بیشتر سیاسی هستند.

گفتنی است در حال حاضر ماموران رژیم صهیونیستی نظارت بر ورود و خروج افراد به بیت الحم را در اختیار دارند.
یونسکو سال گذشته با 107 رای موافق و با وجود مخالفت شدید آمریکا و رژیم صهیونیستی، فلسطین را به عنوان یکی از کشورهای عضو پذیرفت.

در نشست سن پترزبورگ نیز تصمیم اخیر یونسکو با سیزده رای موافق، شش رای مخالف و دو رای ممتنع تصویب شد که گویای نبود وجاهت قانونی برای ادعای صهیونیست ها و حامیان آمریکائی آنهاست.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: