۰

17 کشته، حاصل تیراندازی و انفجار روز جمعه در بغداد

در اثر حملات بمب‌گذاري جداگانه در بغداد پايتخت عراق، دست‌کم ۱۷ نفر از مردم از جمله ۳ نيروي پليس کشته و بيش از ۱۰۰ نفر ديگر نيز مجروح شده‎اند.
کد خبر: ۳۷۰۰۷
۱۶:۵۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، صبح روز جمعه (۲ تير، ۲۲ ژوئن) انفجار ۲ بمب در يک بازار در محله الحسينيه در شمال غرب بغداد ۱۴ کشته و ۱۰۶ مجروح به جا گذاشت. بيش‌تر ساکنان اين محله شيعه هستند.



در حادثه‎اي ديگر نيز يک فرد مسلح به سوي يک ايست بازرسي پليس در منطقه بيع در غرب بغداد تيراندازي کرد که به کشته شدن ۳ نيروي پليس انجاميد.

اين حوادث جديدترين حملاتی است که علیه مسلمانان شيعه در عراق به وقوع پیوسته، حملاتي که ظرف ۱۰ روز گذشته در سراسر اين کشور بيش از ۱۰۰ کشته به جا گذاشته است.

۱۷ ژوئن نيز در اثر انفجار بمب در يک مراسم خاکسپاري در شهر بعقوبه در شمال عراق، دست‌کم ۲۲ نفر کشته و ۵۰ نفر ديگر نيز مجروح شدند.

۱۶ ژوئن و هم‎زمان با برگزاري مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت امام موسي کاظم (ع)، هفتمين امام شيعيان در اثر انفجار ۲ خودروي بمب‌گذاري شده، حدود ۳۲ نفر کشته شدند.

در تاریخ سیزدهم ژوئن نيز در اثر يک سري حملات از سوي تروريست‌هاي القاعده، بيش از ۷۰ نفر کشته شدند.

بر اساس این گزارش، از دسامبر ۲۰۱۱ و هم‎زمان با صدور حکم بازداشت طارق الهاشمي، معاون فراري رئيس جمهوري عراق از سوي دولت اين کشور خشونت‌ها افزايش يافته است.

هاشمي به هدايت يک جوخه ترور که مقامات و مسلمانان شيعه عراقي را هدف قرار مي‌داد، متهم است.

منبع :
پرس تی وی به نقل از آسوشيتدپرس
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: