۰

چه كسي مقصر تاخير‌ پرواز‌ها است؟

دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي گفت: بايد مشخص شود عامل تاخير كدام بخش از صنعت هواپيمايي است و متناسب با آن تنبيه يا مجازات اعمال شود. كاري كه در حال حاضر اتفاق نمي‌افتد.
کد خبر: ۳۵۸۰۷
۱۹:۳۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، حميد غوابش در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: مردم خيلي به تقسيم‌بندي وظايف در صنعت هوايي آشنا نيستند. تفاوت وظايف ايرلاين، فرودگاه و شركت‌هاي خدمات هندلينگ به مردم اطلاع‌رساني نشده است، در نتيجه قضاوت‌هايي دور از واقعيت به وجود مي‌آيد.

وي درباره اين‌كه در تاخير پرواز‌ها چه كساني مقصرند و مردم حق خود را بايد از چه نهادي مطالبه كنند، گفت: اطلاع‌رساني تفاوت وظايف شركت‌هاي هواپيمايي به عهده‌ي تك‌تك اجزاي زنجيره‌ي اين صنعت است. هرچند تاكنون دراين زمينه كار چنداني صورت نگرفته است.

غوابش در ادامه اظهار كرد: تاخير پرواز اولين كسي را كه متضرر مي‌كند، ايرلاين است، بنابراين هيچ ايرلايني تمايل به بروز رفتاري كه منجر به تاخير شود، ندارد. تاثيرات يك تاخير پروازي هم‌چون يك دومينو كل شبكه‌ي پرواز ايرلاين را بهم مي‌ريزد.

دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي تاكيد كرد: تاخير پرواز يك عامل ندارد، زيرا دستگاه‌هاي متعددي در جريان جابه‌جايي مسافر حضور دارند، حتي ممكن است عوامل جوي منجر به اين تاخير شود،اما اين دلايل به افكار عمومي منتقل نمي‌شود.

به گفته غوابش، بايد عامل تاخير مشخص شود و بعد متناسب با آن تنبيه يا مجازات را براي عامل در نظر گرفت كاري كه در حال حاضر صورت نمي‌گيرد.

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر ايرلاين‌ها طبق ضابطه‌ روشن در مواردي چون تخلف در زمينه پذيرايي از مسافر در حين پرواز و يا كنسل و استرداد بليط توسط مسافر عمل كرده و ضرر و زيان مسافرين را پرداخت مي‌كنند.

دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي افزود: در مورد مشكلاتي چون طولاني‌‌بودن صف گذرنامه و يا ديگر تاخير‌ها كه به واسطه‌ي مشكلات زيرساختي در فرودگاه‌ها به وجود مي‌آيد، هيچ تفكيكي وجود ندارد، هرچند مشكل‌كردن آن مقداري سخت است.

وي در پايان در مورد حق مشتري در زمان تاخير‌ها گفت: در مورد ايرلاين‌ها ضوابط و قوانين مشخصي دارد كه به آن عمل مي‌شود، ولي فكر نمي‌كنم فرودگاه‌ها و ساير ارگان‌ها قاعده خاصي در اين‌گونه مواقع داشته باشند.
برچسب ها: تاخير‌ پرواز‌
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: