۰

اسرائيل داد اتحاديه‌اروپا را هم درآورد

اتحاديه اروپا از رژيم اسرائيل به دليل افزايش فعاليت‌هاي شهرک سازي در اراضي اشغالي و بدرفتاري با فلسطينيان انتقاد کرده است.
کد خبر: ۳۵۲۰۲
۰۹:۰۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از پرس تی وی ، وزيران امور خارجه اروپا روز دوشنبه با صدور بيانيه شديد اللحني رژيم تل آويو را به دليل تهديد راه حل تشکيل دو کشور که هدف آن پايان دادن به دهه‌ها مناقشه ميان فلسطين و اسرائيل است، مقصر دانستند.

اين بيانيه خودداري رژيم اسرائيل درپايان دادن به ساخت و سازهاي غير قانوني در اراضي اشغالي، افراطي‌گري شهرک نشينان و بدرفتاري با مردم فلسطين را تهديدي عليه راه حل تشکيل دو کشور تلقي کرده است.

اين بيانيه مي‌افزايد:" اتحاديه اروپا از تحولات در اين زمينه که مي‌تواند راه حل تشکيل دو کشور را تهديد کند، عميقا نگران است."

وزيران خارجه اتحاديه ۲۷ عضوي اروپا دراين بيانيه سه صفحه‌اي که در جريان مذاکرات آن‌ها در بروکسل صادر شد، همچنين تصريح کردند که مطابق با قوانين بين‌المللي شهرک‌هاي يهودي‌نشين در اراضي اشغالي غير قانوني هستند.

وزيران امورخارجه اتحاديه اروپا همچنين تخريب منازل فلسطينيان در شرق قدس(بيت المقدس) در اراضي اشغالي و اخراج آن‌ها و جلوگيري از فعاليت‌هاي صلح آميز فرهنگي و اقتصادي و اجتماعي و سياسي فلسطينيان را در کرانه باختري محکوم کرده‌اند.

وزيران امورخارجه اتحاديه اروپا همچنين از تل آويو خواستند تا روند اعطاي مجوز ساخت و ساز به فلسطيني‌ها را تسهيل کند.

بيانيه اتحاديه اروپا پس از آن صادر شد که يک سازمان غير دولتي اعلام کرد رژيم اسرائيل ده‌ها واحد مسکوني فلسطينيان، مخازن آب و زيرساخت‌هاي کشاورزي آن‌ها را که سال گذشته ميلادي با بودجه کشورهاي اروپايي ساخته شده بود را تخريب کرده است.

مردم فلسطين و جامعه بين‌المللي بارها فعاليت‌هاي شهرک سازي رژيم اسرائيل را در اراضي اشغالي محکوم و از آن به عنوان مانع اصلي در روند تلاش‌ها براي پايان دادن به مناقشه ميان فلسطينيان و اسرائيل نام برده‌اند.

مردم فلسطين بر اين باورند که توسعه شهرک‎هاي يهودي نشين تشکيل کشور آتي فلسطيني را غير ممکن مي‌سازد. فلسطينينان، شرق قدس (بيت‌المقدس ) را پايتخت کشور مستقل آتي خود مي‌دانند.

رژيم اسرائيل در جريان جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ ميلادي، شرق قدس و کرانه باختري را اشغال و سپس در سال ۱۹۸۱ به ديگر مناطق تحت اشغال اين رژيم ضميمه کرد. اين درحالي است که مطابق با قوانين بين‌المللي، اين منطقه منطقه‌اي اشغال شده محسوب مي‌شود و شهرک سازي اسرائيل نيز در آن غير قانوني است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: