۰

معترضان در قطیف راهپیمایی ضد دولتی برگزار کردند

معترضان در قطيف، استان شرقي عربستان سعودي با برگزاري راهپيمايي ضددولتي سرکوب تظاهرکنندگان صلح‌جو به دست رژيم رياض را محکوم کرده‌اند.
کد خبر: ۳۴۵۷۶
۱۴:۴۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، معترضان روز چهارشنبه (۱۳ ارديبهشت، ۲ مي) در حالي که خواستار اصلاحات سياسي بودند، بار ديگر به خيايان‌ها آمدند و مقامات را به علت بازداشت معترضان و فعالان صلح جو محکوم کردند.

اين راهپيمايي در پي بازداشت چندين نفر توسط نيروهاي امنيتي در هفته گذشته در قطيف برپا شد.

همچنين معترضان همبستگي خود را با احمد الجيزاوي، وکيل و فعال برجسته حقوق بشر مصري که پيش از اين در شهر جده بازداشت شده بود، ابراز کردند.

الجيزاوي در ۱۷ آوريل هنگام ورود به جده توسط نيروهاي امنيتي سعودي بازداشت شد. بازداشت اين وکيل بدون هيچ گونه اخطار قبلي و زماني بود که وي براي سفر حج به عربستان سفر کرده بود.

شبکه عربي اطلاعات حقوق بشر مصر با صدور بيانيه‌اي در ماه گذشته گفت، بازداشت جيزواني محکوميت يک ساله در زندان و ۲۰ ضربه شلاق به علت انتقاد از حاکمان سعودي را به دنبال داشت.

اين بيانيه افزود، جيزواني به علت فعاليتش به نفع زندانيان مصري در زندان‌هاي عربستان بازداشت شده است.

بازداشت وي روابط بين رياض و قاهره را تيره کرده است.

مناطق شرقي عربستان سعودي از فوريه ۲۰۱۱ صحنه اعتراضات ضد دولتي بوده است که اصلاحات حقوق مدني، آزادي بيان و آزادي زندانيان سياسي را در اين کشور خواستار هستند.

سازمان عفو بين‌الملل و ديده‌بان حقوق بشر نيز از رژيم آل سعود به علت سرکوب مخالفان از طريق تهديد و نقض حقوق اوليه شهروندان انتقاد کرده است.

منبع : پرس تی وی
برچسب ها: عربستان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: