۰

فراخوان عنان به رعایت آتش‌بس در سوریه

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب، تمامي طرف‌ها در سوريه را به پا‌ي‌بندي به اجراي کامل طرح صلح شش ماده اي‌اش فراخوانده است.
کد خبر: ۳۴۳۲۷
۱۴:۵۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، کوفي عنان در سخناني در شوراي امنيت سازمان ملل، با "ياس آلود" و "غيرقابل قبول" توصيف کردن اوضاع در سوريه، دولت و مخالفان مسلح را به اجراي فراگير طرح صلح ياد شده، فراخواند.

کوفي عنان همچنان بدون هيچ توضيحي مدعي شد، نيروهاي دولتي سوريه به شهر حما، محلي که در آن تعدادي غيرنظامي کشته شده‌، وارد شده‌اند.

فرستاده مشترک اتحاديه عرب و سازمان ملل همچنين از شوراي امنيت اين سازمان خواست تا روند استقرار ۳۰۰ ناظر بر روند آتش بس در سوريه را شتاب بخشد.

عنان تصريح کرد:" ما بايد اطمينان حاصل کنيم که حرکتي که درپي تصميم سريع شوراي امنيت آغاز شد، از دست نرفته است."

اولين گروه از ناظران سازمان ملل اواخر ۱۵ آوريل وارد سوريه شدند. اين ناظران مطابق با قطعنامه ۲۰۴۲ که در چهاردهم آوريل تصويب شد، به سوريه اعزام شدند.

اعضاي شوراي امنيت،همچنين در ۲۱ آوريل به اتفاق آرا به قطعنامه ۲۰۴۳ مبني بر اعزام گروهي متشکل از ۳۰۰ ناظر به سوريه راي مثبت دادند.

عنان افزود، راي سازمان ملل براي استقرار تيمي از ناظران در سوريه "لحظه‌اي سرنوشت‌ساز براي ثبات" در اين کشور است.

به رغم آتش بس مورد حمايت سازمان ملل در سوريه که بخشي از طرح صلح شش ماده‌اي عنان در ماه مارس است، نيروهاي امنيتي سوريه روز دوشنبه هدف سه حمله جداگانه قرار گرفتند.

دست‌کم سه نفر ديگر نيز در انفجار خودروي بمب‌گذاري شده در مرکز دمشق زخمي شدند. دولت سوريه گروه‌هاي تروريستي را به دخالت در اين انفجار متهم مي‌کند.

دمشق پافشاري مي‌کند که گروه‌هاي تروريستي مورد حمايت خارجيان براي متزلزل کردن طرح صلح مورد حمايت سازمان ملل در تلاشند.

منبع : پرس تی وی
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: