۰

در حملات جنگنده‌های نیروی هوایی یمن 10 شبه‌ نظامی القاعده كشته شدند

یك مقام امنیتی یمن اعلام كرد كه جنگنده های نیروی هوایی این كشور سه منطقه تحت كنترل شبه‌نظامیان القاعده را روز دوشنبه در استان ابین هدف قرار دادند كه به دنبال این حمله دست كم 10 شبه نظامی القاعده كشته و 9 تن دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۳۴۰۰۲
۱۹:۰۷ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، خبرگزاری شینهوا از عدن : این مقام امنیتی یمن كه خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری شینهوا گفت كه جنگنده های نیروهای هوایی یمن سه منطقه تحت كنترل گروه القاعده را در مناطق كوهستانی منطقه لودر در حدود 150 كیلومتری شمال شرقی زنگبار حمله كردند.

این مقام امنیتی یمن در ادامه خاطر نشان كرد كه این حملات هوایی همچنین یك مجتمع را كه گفته می شود توسط شبه نظامیان القاعده در اطراف منطقه لودر مورد استفاده قرار گرفته هدف قرار دادند.

وی افزود: در این حمله چند شبه نظامی القاعده نیز زخمی شدند كه به یك بیمارستان تحت كنترل گروه القاعده در شهر جار استان ابین منتقل شده اند.

یك فرمانده نظامی ارتش یمن اظهار داشت كه نیروهای امنیتی این كشور یك جوخه از عوامل القاعده را كه آماده انجام عملیات علیه نیروهای دولتی بودند، هدف قرار دادند.

ساكنان محلی در منطقه لودر نیز اعلام كردند كه هواپیماهای ارتش پیش از هدف قرار دادن مواضع شبه نظامیان بر فراز آسمان این منطقه به پرواز درآمدند و چهار راكت را به سمت مواضع شبه نظامیان شلیك كردند.

همچنین شماری از قبیله نشینان در منطقه لودر در راستای حمایت از نیروهای دولتی با اعضای القاعده درگیر شدند كه این درگیری ها منجر به كشته شدن 200 تن شده است.

در ماههای اخیر شبه نظامیان القاعده در جنوب یمن حملاتی را علیه نیرهای دولتی در این كشور انجام داده اند و این حملات افزایش یافته است.

منبع : ايرنا
برچسب ها: القاعده یمن
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: