۰

کويت بدهي هاي عراق را مي بخشد

معاون نخست وزیر کویت از تصمیم کشورش برای بخشیدن مشروط بدهی های عراق به این کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۳۳۲۶
۰۶:۵۵ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، مصطفی جاسم معاون نخست وزیر و وزیر دارایی کویت گفت که دیدارهای صورت گرفته در اجلاس سران عرب در بغداد برای عراق و کویت بسیار نتیجه بخش بوده است زیرا دو کشور در حاشیه این اجلاس به توافق رسیدند که کویت بدهی ها و غرامت هایی را که عراق باید به طرف کویتی بپردازد ببخشد و در عوض عراق نیز مرزهای مشترک بین دو کشور را به رسمیت بشناسد.

وی افزود که به رسمیت شناخته شدن مرزهای مشترک کویت و عراق براساس قطعنامه شماره هشتصد و هشتاد و سه سازمان ملل متحد که در سال 1993 تصویب شد ، صورت خواهد گرفت و این کشور باید مرزهای تعیین شده و علائم مرزی موجود بین دو کشور را بپذیرد .

معاون نخست وزیر کویت در بخش دیگری از سخنانش گفت که کشورش بخش هایی از خاک عراق در منطقه صفوان و ام قصر را به این کشور بازپس خواهد داد زیرا ما به معاهدات بین المللی بین دو کشور و بازگرداندن مناطق آبی منطقه ای به عراق پایبندیم.

خبرگزاری مستقل عراقی از کویت : مصطفی جاسم گفت که مشورت ها و رایزنی ها برای تقویت و گسترش روابط و مناسبات دوجانبه بین کویت و عراق صورت خواهد گرفت زیرا عراق و کویت روابط اقتصادی و سیاسی بایکدیگر دارند و هر دو کشور نقش موثری در منطقه خلیج فارس دارند .

شایان ذکر است به دنبال اشغال خاک کویت به دست نیروهای ارتش عراق در زمان صدام و بیرون رانده شدن این نیروها از کویت از سوی نیروهای چند ملیتی ، سازمان ملل براساس قطعنامه 883 عراق را به پرداخت غرامت به این کشور به دلیل خسارت های وارده به کویت در نتیجه حمله نظامی عراق به کویت محکوم کرد.

واحد مرکزی خبر
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: