۰
در باره سازو کارهای نظارت بر آتش بس

توافق سوريه با عنان تاييد شده نيست

يك كارشناس سوري گفت: تا اين لحظه هيچ بيانيه رسمي درباره توافق دمشق با كوفي عنان درباره سازوكارهاي نظارت بر آتش بس صادر نشده است.
کد خبر: ۳۳۱۹۳
۰۰:۰۲ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، اكرم مكنا دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم،گفت: اينگونه اظهارات فقط در حد اطلاعات درزشده است و تا اين لحظه هيچ بيانيه رسمي در اين خصوص صادر نشده است.

مكنا افزود: سوريه از هر راه حلي كه واقعي و اصولي باشد و از دخالت و ضربه زدن به حاكميت كشور دوري كند، استقبال مي كند.

وي اظهار داشت: اين امر نياز به بررسي و هماهنگي ميان سوريه، چين و روسيه دارد و اين گونه مسايل بايد به طور دقيق توسط دولت سوريه بررسي شود.

مكنا تاكيد كرد تا زماني كه حمايت خارجي از افراد مسلح و تحريك رسانه اي طائفي عليه حكومت ادامه داشته باشد، خشونتها در سوريه متوقف نخواهد شد.

دخالت آمريكا و تركيه درامور داخلي سوريه

پژوهشگر و نويسنده سياسي سوري با اتهام به تركيه در باره به قاچاق سلاح به سوريه، گفت: نقش تركيه همواره در جهت تشديد اوضاع و تنش آفريني بوده است و ديدار اخير رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه و باراك اوباما رييس جمهور آمريكا و اظهارات آنها، بيانگر دخالت آشكار در امور داخلي سوريه است چرا كه قرار شده است براي حمايت از مخالفان تجهيزات اطلاعاتي به سوريه فرستاده شود.

وي افزود: مشكل اصلي سوريه حمايت مالي و تسليحاتي از گروه هاي مسلح و تحريك رسانه اي براي فتنه انگيزي و ايجاد اختلافات طائفي است، اگر اين مشكل حل شود، مي توان به راه حلي براي اوضاع سوريه دست يافت.

مكنا خاطرنشان كرد: نمي توان از كشور سوريه درخواست كرد كه خشونتها را متوقف كند در حالي كه هيچ كسي از گروه هاي تروريستي چنين درخواستي نمي كند. وظيفه دولت تامين امنيت كشور و مردم در مقابل افراد مسلح است.

ارتش سوريه به دخالت تركيه پاسخ مي دهد
 
پژوهشگر و نويسنده سياسي سوري به تركيه درباره برپايي منطقه اي بي طرف هشدار داد و آن را دخالتي نظامي و به مثابه اعلام جنگ دانست كه با پاسخ ارتش سوريه روبرو خواهد شد و گفت: تركيه بدون اجازه آمريكا دست به هيچ اقدامي نمي زند از اين رو اين تصميم آنكارا به دستور آمريكا اعلام شده است.
برچسب ها: سوريه عنان دمشق
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: