۰

پرونده سنگین آل‌سعود در نقض حقوق بشر

ریيس سازمان بين المللي مبارزه با تروريسم و افراطی گری دینی، گفت: رژيم آل سعود پرونده سنگيني در نقض حقوق بشر دارد، و شهروندان عربستانی از كمترين حقوق و آزاديها محرومند.
کد خبر: ۳۲۳۸۱
۱۶:۲۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، "علي السراي" روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: شكنجه و بازداشت هاي خودسرانه در سطح گسترده انجام مي شود، و دولت سعودي تشكيل هرگونه سازمان مدافع حقوق بشر را ممنوع كرده است.

وی افزود: همه رژيم هاي سركوبگر و ديكتاتور، ايدئولوژي واحدي دارند و آن هم سياست مشت آهنين، سركوب آزادي ها و بستن دهان شهروندان براي جلوگيري از رسيدن صداي مظلوميت آنها به گوش جهانيان است.

السراي تصريح كرد: با توجه به اينكه نظام قبيله‌اي آل سعود براساس سركوبگري، تروريسم و تسلط خاندان حاكمي كه مردم عربستان را برده خود مي داند، استوار است؛ طبيعي است كه هرصداي خواهان حق و حقيقت در این کشور سرکوب شود.

وي به پرداخت پولهاي هنگفت دولت سعودي به برخي از رسانه هاي گروهي منطقه و جهان براي زيبا جلوه دادن چهره رژيم سعودي و سرپوش گذاشتن براقدامات سركوبگرانه آنها اشاره كرد و گفت: هزاران نفر از مردم عربستان در زندانها به سرمي برند و با بدترين شكنجه ها روبرو هستند، صداي آنها به رسانه هاي گروهي آزاد نمي رسد و رسانه هاي گروهي مزدور نيز به هيچ وجه به اوضاع اين زندانيان نمي پردازند.

السراي تاكيد كرد: رژيم سعودي براساس ساختار پادشاهي اداره مي شود و هيچ گونه انتخاباتي در آن برگزار نمي گردد و آزادي و دموكراسي در آن وجود ندارد.

السرای با انتقاد از برخي سازمانهاي مدعی دفاع از حقوق بشر به علت بي توجهي به وضعيت زندانيان سياسي در عربستان، گفت: فعاليت و عملكرد اين سازمانها براساس سياست هاي قدرت هاي بزرگ است، لذا در برابر اقدامات سركوبگرانه رژيم سعودي و رژيم آل خليفه عليه ملت هاي خود سكوت اختيار كرده اند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: