۰

نیرو‌های بحرینی به معترضان رژیم در روستای سنابس حمله کردند

نيرو‌هاي بحريني تحت حمايت عربستان با معترضان بحرینی که خواستار پایان یافتن حکومت آل‎خلیفه هستند، در سنابس واقع در شمال غربي منامه در گير شده‌اند.
کد خبر: ۳۲۲۹۰
۱۸:۲۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، تظاهرات‌ اعتراض‌آميز مشابهي نيز در روز جمعه (۱۲ اسفند، ۲ مارس) در روستاهاي دير، سماهيج برگزار شد، اما هيچ گزارشي از درگيري در اين روستا‌ها در دست نيست.

رژيم بحرين از روش‌هاي امنيتي خشونت‌آميزي به منظور اعمال فشار بر معترضان و سرکوب آنان، استفاده کرده است.

نيرو‌هاي بحريني به شدت از گاز اشک آور و نارنجک‌هاي شوک دهنده براي متفرق کردن معترضان ضد‌دولتي استفاده مي‌کنند.

بسياري از غيرنظاميان بحريني که بيشتر آن‌ها سالمندان و کودکان بودند، بر اثر خفگي ناشي از استنشاق گاز اشک‌آور پرتاب شده در مناطق مسکوني و خانه‌هاي‌شان جان خود را از دست دادند.

بحرين در حالي به نقض استاندارد‌هاي بين‌المللي در رابطه با حقوق بشر مي‌پردازد که خود يکي از امضا کنندگان آن است.

سازمان عفو بين الملل به دولت بحرين در رابطه با سوء استفاده از گاز اشک آور عليه معترضان ضد رژيم هشدار داده و خواستار تحقيق در رابطه با مرگ و مير‌هاي مرتبط با گاز اشک آور شده است.

این درحالی است که رژیم بحرین اخیرا با وضع ممنوعیت‎ها و محدودیت‎هایی برای گروه‎های حقوق بشری، از سفر آنان به این کشور جلوگیری کرده است.

سازمان عفو بين‌الملل اخیرا يک ماموريت تحقيقاتي خود در اين کشور را به خاطر ممنوعیت‎های اعمال شده از جانب رژیم آل خلیفه، لغو کرده است.

به گفته عفو بین‎الملل، رژيم بحرين محدوديت‌هايي را برای گروه‌هاي حقوق بشري کنترل کننده اوضاع در این کشور اعمال کرده است.

هزاران نفر از مردم بحرين از اواسط ماه فوريه ۲۰۱۱ تا کنون با برگزاري تظاهرات پي‌درپي، سرنگوني رژيم آل خليفه را خواستار هستند.

از آغاز اعتراضات مردمي در بحرين به علت سرکوب معترضان از سوي نيرو‌هاي بحرینی که از جانب نیروهای سعودی نیز حمایت می‎شوند، تا کنون ده‌ها نفر کشته و شمار بسیاری نيز دستگير شده‌اند.

منبع : پرس تی وی
برچسب ها: بحرین
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: