۰
نا‌آگاهی زائران ایرانی در عمره

هشدار درباره سوء‌استفاده سعودی‌ها در محاسبه 2 برابری نرخ ریال

فروشندگان سعودی با سوءاستفاده از ناآگاهی زائران کشورمان در مکه و مدینه هر ریال سعودی را معادل یک هزار تومان کشورمان محاسبه می‌کنند در حالی که ارزش واقعی ریال سعودی کمتر از 500 تومان است.
کد خبر: ۳۱۷۵۰
۱۳:۱۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
 
به گزارش «شیعه نیوز» ، در حال حاضر بر اساس نرخ‌های رسمی هر 100 دلار معادل 373 ریال سعودی و به عبارتی هر دلار برابر با 3.7 ریال سعودی است.

بر این اساس در صورتی که نرخ ریال سعودی را بر اساس قیمت رسمی دلار در کشورمان ـ معادل هزار و 250 تومان ـ محاسبه کنیم، هر ریال سعودی ارزشی در حدود 400 تومان کشورمان خواهد داشت و در صورتی که حتی ریال سعودی را به قیمت آزاد دلار یعنی هزار و 900 تومان نیز محاسبه کنیم، هر ریال سعودی بیش از 500 تومان ارزش نخواهد داشت.

اما بر اساس اظهارات زائران کشورمان که دور جدید عمره مفرده به عربستان سعودی اعزام شده‌اند، فروشندگان سعودی در شهر‌های مکه و مدینه هر هزار تومان زائران ایرانی را معادل یک ریال سعودی محاسبه می‌کنند و با این اقدام عملا 2 برابر ارزش واقعی ریال از زائران کشورمان پول دریافت می‌کنند.

از سویی با توجه به ناآگاهی زائران ایرانی از ارزش واقعی ریال سعودی و به دلیل اینکه اکثر زائران کشورمان ریال کشورمان را با خود همراه دارند، فروشندگان سعودی از این امر نهایت سوءاستفاده را دارند.

در اعزام‌های جدید عمره مفرده 400 دلار در اختیار زائران کشورمان قرار می‌گیرد و زائرانی که قصد خریدی بیش از این مبلغ را دارند، مجبور به پرداخت 2 برابری به طرف‌های سعودی هستند.

همچنین باید توجه داشت که در مناسک حج تمتع سال جاری هر ریال سعودی 350 تومان محاسبه می‌شد.

سوءاستفاده سعودی‌ها در این امر، لزوم هوشیاری زائران کشورمان در پرهیز از خرید‌های اضافی و حتی تحریم خرید در عربستان سعودی را گوشزد می‌کند.

منبع : فارس
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: