۴

پاسخ سید محمد باقر مهری به عبد العزیز آل ‌شیخ مفتی وهابیان سعودی

عالم شيعه كويتي در بیانیه‌ای درباره میلاد حضرت رسول با انتقاد از سخنان برخی تحریم‌کنندگان این جشن‌ها از جمله مفتی وهابیون، گفت: میلاد حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) نه عبادت او و نه شرک به خدا است بلکه سنتی قدیمی در جهان اسلام است.
کد خبر: ۳۱۲۳۵
۱۵:۰۴ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، سیدمحمدباقر المهری از عالماي شيعه در كويت، در بیانیه‌ای به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) با اشاره به برگزاری جشن‌هایی به این مناسبت در تمامی نقاط جهان، روز میلاد پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) را بزرگترین روز تاریخ بشریت دانسته و آورده است: جشن‌های میلاد حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) نه عبادت او و نه شرک به خدا است و گروه‌های متحجر و جاهل نمی‌توانند بین تفاوت عبادت و بزرگداشتن و تکریم را درک کنند.

وی افزوده است: آنها فکر می‌کنند که معنی عبادت و بزرگداشتن و تکریم اولیای الهی یکی است و با این اندیشه خود جشن‌های ربیع الاول را حرام خوانده‌اند.

المهری با بیان اینکه اجماع علمای اسلام و همه طبقات جامعه اسلامی در طول قرون متمادی این جشن‌ها را تایید کرده‌اند، تاکید کرده است: بالابردن یاد رسول الله(صلی الله علیه و آله) همانطور که خداوند فرموده است «ورفعنا لک ذکرک» باید با یادآوی مناقب، فضایل بسیار، خدمات بزرگ و جهاد آن حضرت(صلی الله علیه و آله) ادامه یابد.

وی در این بیانیه با اشاره به دو کتاب «تاریخ الخمیس» و کتاب «المواهب اللدنیة» از برگزاری جشن‌های میلاد حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) در قرن‌ها گذشته و عدم حرمت آنها نوشته و آورده است: در صحیح مسلم جلد 2، صفحه 819 در کتاب «روزه» آمده است: از حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) درباره [علت استحباب] روزه دوشنبه پرسیدند و حضرتش فرمود:«این روزی است که من به دنیا آمدم و در آن به من [قرآن] نازل شد».

عبدالعزیز آل‌شیخ مفتی وهابیان عربستان سعودی گفته بود: جشن میلاد حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) هیچ اصالتی در سنت نبوی نداشته و در سنت خلفای راشدین و ائمه مهدیین شناخته شده نیست.

منبع: فارس

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
نظرات بینندگان
Ali
Canada
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
وهابی اگه عقل داشت و می‌فهمید که نمیرفت وهابی بشه
رئوف از اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
فقط میتوان گفت اللهم عجل لولیک الفرج
عادل
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
الهم عجل لولیک الفرج و خلصنا من قوم الظالمین
منصورشیخانی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
هرچی میکشیم از حکومت ال سعود و قطر خدا نابودشان کند