۰

چند زخمي درحمله به عزداران بحريني

نيروهاي رژيم بحرين که عربستان از آن‌ها حمايت مي‌کند، با حمله به عزاداران اربعين در شهرها و روستاهاي اين کشور، تعدادي را زخمي کرده‌اند.
کد خبر: ۳۰۳۰۲
۱۰:۲۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، نيروهاي رژيم بحرين، روز شنبه (۲۴ دي، ۱۴ ژانويه) با شليک لوله‌هاي صوتي و گاز اشک آور به معترضان در شهرهاي سنابيس و ستره، حمله و تعدادي عزادار را بازداشت کردند.

به‌رغم برخورد خشونت آميز رژيم آل خليفه، اعتراضات عليه خاندان آل خليفه همچنان ادامه دارد.

جسد يوسف احمد عباس، معترض بحريني که گزارش‌هاي مربوط به مفقود شدن وي چهارشنبه گذشته منتشر شده بود، روز جمعه (۲۳ دي، ۱۳ ژانويه) در سواحل جزيره امواج پيدا شد.

فعالان بحريني مي‌گويند عباس به علت شکنجه نيروهاي رژيم بحرين در زندان جان خود را از دست داده است.

انقلاب بحرين از نيمه‌هاي فوريه ۲۰۱۱، با برگزاري اعتراضات گسترده و با الهام از انقلاب‌هايي که به سرنگوني ديکتاتورهاي مصر و تونس انجاميد، آغاز شد.

از زمان شروع انقلاب مردم بحرين تا کنون، ده‌ها نفر به دست نيروهاي رژيم آل خليفه کشته شده‌اند.

اين درحالي است که نيروهاي امنيتي صدها نفر از جمله تعدادي پزشک و پرستار را صرفا به دليل مداواي انقلابيون زخمي، بازداشت کرده‌اند.

رژيم بحرين علاوه بر برخورد خشونت آميز اين رژيم با معترضان، از برخي از کشورهاي همسايه خليج فارس به رهبري عربستان براي اعزام نيرو به اين کشور با هدف سرکوب بيش‌تر اعتراضات دعوت کرده است.

در همين حال گزارش ماه نوامبر يک کميته مستقل در بحرين فاش مي کند که رژيم آل خليفه از خشونت عليه معترضان استفاده کرده است.

کميسيون مستقل تحقيق بحرين ۲ آذر (۲۳ نوامبر) در گزارش خود اعلام کرد، نيروهاي امنيتي بحرين از "خشونت" از جمله گرفتن اعتراف با توسل به زور عليه معترضان متوسل شده است.

اين کميته همچنين رژيم منامه را به شکنجه فعالان سياسي و معترضان متهم کرده است.

منبع : پرس تی وی
برچسب ها: بحرين
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: