۰

اعتراض زنان يمني به طرح مصونيت صالح

هزاران زن يمني با آمدن به خيابان‌هاي پايتخت اين کشور، مخالفت خود را با پيش‌نويس طرحي که به ديکتاتور يمن مصونيت قضايي مي‌دهد اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۳۰۱۹۳
۱۰:۱۶ - ۲۱ دی ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، يکي از زناني که در تظاهرات روز سه‌شنبه (۲۰ دي) شرکت کرده بود، گفت: "ما با مصونيت قضايي مخالفيم و امروز به خيابان آمده‌ايم تا به اين پيشنهاد "نه" بگوييم زيرا خونريزي‌هايي انجام شده است، زنان زيادي بيوه شده‌اند و خانواده‌هاي زيادي از هم پاشيده شده است؛ چيزهاي زيادي از دست رفته است."

يکي ديگر از تظاهرکنندگان گفت: "ما هرگونه مصونيت را براي قصاب رد مي‌کنيم."

کابينه يمن روز يک شنبه (۱۸ دي) با يک طرح جنجالي مبني بر دادن مصونيت قضايي به صالح و هر کسي که در طول حکومت ۳۳ ساله وي با رژيم يمن همکاري داشته است، موافقت کرد. اين طرح براي قانوني‌ شدن بايد از سوي پارلمان يمن نيز مور تاييد قرار گيرد.

ناوي پيلاي، کميسيونر عالي سازمان ملل متحد براي حقوق بشر اعلام کرد، اين طرح در صورت قانوني شدن، ناقض تعهدات بين‌المللي يمن در رعايت حقوق بشر خواهد بود.

بر اساس کنوانسيون ضد شکنجه و ديگر برخوردهاي غيرانساني يا مجازات تحقيرآميز، يمن موظف است زماني که مدارک کافي وجود دارد، هر شخصي را که مظنون به انجام چنين جرايمي است، تحت پيگرد قرار دهد.

از آغاز خيزش مردمي يمن در اواخر ماه ژانويه سال ۲۰۱۱ ميلادي تاکنون، صدها تن کشته و هزاران نفر زخمي شده‌اند.

منبع : پرس تی وی
برچسب ها: يمن
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: