۰
عضو کمیسیون بهداشت:

علاوه بر برنج، خیلي مواد آلوده به کشور قاچاق مي‌شوند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره پیگیری پرونده برنج‌های آلوده گفت: برنج‌هاي آلوده هنوز هم خبرساز هستند؛ هرچند وزارت بهداشت بارها اعلام كرده برنج‌هاي وارداتي مشكلي ندارند و پس از آن پاسخ‌گوي ابهامات نبوده است!
کد خبر: ۳۰۰۳۰
۱۷:۲۵ - ۱۷ دی ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، امیدوار رضایی، نماینده مسجد سلیمان در مجلس گفت: موضوع برنج‌هاي آلوده در دو سال اخير مطرح شد، ولي سازمان استاندارد حرف خود را پس گرفت و دوباره اكنون سازمان بازرسي اين موضوع را مطرح كرده است؛ بنابراین، مجلس بنا بر وظيفه ذاتي خود بر اجراي درست قوانين نظارت مي‌كند كه يكي از آن قوانين سلامت غذاست؛ چه غذاي وارداتي و چه توليد داخل.

عضو هیأت رییسه مجلس گفت: يكي از موضوعات مهمي كه از چند سال پيش در كميسيون بهداشت و درمان مجلس مطرح است، بحث برنج‌هاي آلوده است؛ البته خيلي مواد آلوده قاچاقی وارد كشور مي‌شوند كه بايد برخورد كنيم و تذكرات لازم را بدهيم.

وی ادامه داد: سخنانی كه همكاران اداره استاندارد اعلام كردند مورد توافق كميسيون بهداشت و درمان مجلس نبود و موارد آلوده وجود داشته است. طبيعتاً وقتي قاچاق سودآور است، افرادي صاحب ثروت مي‌شوند، صاحب قدرت و نفوذ هم مي‌شوند و مي‌توانند در جاهايي نفوذ كرده و از بيان حقايق جلوگيري كنند.

وی تصریح کرد: به باور اعضاي كميسيون براي حل اين مشكل، لازم است ستاد مبارزه با قاچاق كالا، وظيفه‌اش را درست انجام دهد و وزارت بهداشت هم نظارت خود را همچنان داشته باشد.
 
رضایی درباره مبادی ورودی این برنج‌های گفت: ممكن است با كمك مبادي رسمي اين كار صورت گرفته باشد، ولی با توجه به اين‌كه ناظران وزارت بهداشت در مبادي رسمي حضور دارند، بعيد مي‌دانيم، چرا كه برنج‌هاي آلوده بايد از اين راه می‌گذرند.

عضو هیأت رییسه مجلس گفت: در كميسيون‌ بهداشت و درمان مجلس در مورد برنج‌هاي آلوده از وزارت جهاد كشاورزي و وزارت جديد صنعت، معدن و تجارت كه مجوز واردات مي‌دهد و هم وزارت بهداشت و درمان خواسته‌ايم گزارش خود را به ما بدهند و همچنين ستاد مبارزه با قاچاق كالا گزارش‌هايي داده‌اند كه كامل نبوده، ما درخواست كرديم گزارش دقيق‌تري بدهند و همين طور مؤسسه استاندارد، چرا كه اين سازمان‌ها با اين مسأله درگيرند.
 
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: كميسيون بهداشت و درمان مجلس زودتر به جمع‌بندي برسد تا آن را در صحن علني مجلس اعلام كنيم. در عين ‌حال تذكرات لازم به دستگاه‌هاي ذيربط داده شود تا از ورود هر نوع مواد‌ غذايي كه براي سلامتي مضر است، جلوگيري شود؛ از جمله برنج و موارد متعدد ديگر كه داريم.

منبع : تابناک
برچسب ها: برنج
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: