۰

اسرائيل درصدد تهاجم مجدد به غزه

رژيم اسرائيل در سومين سالگرد تهاجم مرگ‌بارش به نوار غزه، بار ديگر اين منطقه را به آغاز يک جنگ تمام عيار ديگر تهديد کرده است.
کد خبر: ۲۹۶۸۱
۱۱:۱۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، به نقل از پرس تی وی ، بني گانتز رئيس ستاد مشترک ارتش رژيم اسرائيل روز سه‌شنبه (۲۷ دسامبر، ۶ دي) تصريح کرد، تل‌آويو دير يا زود به آغاز يک عمليات گسترده عليه حماس نياز دارد چرا که در حال از دست دادن تسلط و کنترل‌ خود بر نوار ساحلي غزه است.

وي، حمله به اراضي فلسطيني را نه يک گزينه فراروي تل‌آويو بلکه امري لازم دانست.

گانتز با اشاره به تاثير بازدارنده "عمليات سرب گداخته" بر آن‎چه که امنيت اسرائيل ناميد، مدعي شد که با از بين رفتن اين اثر در طول زمان، تل‌آويو مجبور به آغاز جنگ ديگري شده است.

تهاجم رژيم اسرائيل به نوار غزه موسوم به عمليات سرب گداخته که در ۲۷ دسامبر ۲۰۰۸ آغاز شد، ۳ هفته به طول انجاميد.

گانتز با اشاره به اين‌که تل‌آويو براي آغاز تهاجم نظامي عليه نوار غزه منتظر رسيدن زمان مناسب است، افزود، اين جنگ "بايد از سوي اسرائيل آغاز شود و سريع و دردناک باشد."

در جريان تهاجم رژيم اسرائيل به نوار غزه در اواخر سال ۲۰۰۸ بيش از ۱۴۰۰ فلسطيني از جمله ۳۰۰ کودک کشته شدند. اين تهاجم که همزمان با سال نوي ميلادي رخ داد، ۲۲ روز به طول انجاميد.

اين تهاجم علاوه بر تخريب ۴ هزار منزل مسکوني، به بخش عظيمي از زيرساخت‌ها در نوار غزه نيز آسيب رساند. نيروهاي ارتش اسرائيل در جريان اين جنگ، مراکز و مدارس وابسته به سازمان ملل را نيز هدف قرار دادند.

بيش از ۵۰ هزار نفر از مردم غزه نيز بر اثر تهاجم ۳ هفته‌اي اسرائيل به اين منطقه از خانه و کاشانه‌اشان آواره شدند.

تل‌آويو در جريان تهاجم ۳ هفته‌اي به غزه، از تسليحاتي نظير بمب‌هاي فسفر سفيد استفاده کرد، تسليحاتي که استفاده از آن از نظر بين‌المللي ممنوع است.
برچسب ها: غزه
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: