۰

بازداشت مخالفان رژيم در بحرين

در ادامه اعتراضات مردمي در مناطق مختلف بحرين، چندين تن از مخالفان بازداشت شده‌اند.
کد خبر: ۲۹۶۷۰
۱۹:۲۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شيعه نيوز:

به گزارش «شيعه نيوز» به نقل از پرس تي‌وي ، اوي پيلاي کميسيونر عالي حقوق بشر سازمان ملل نيز هفته گذشته ميلادي از مقام‌هاي بحريني خواست "هر چه سريع‌تر در زمينه اعتماد سازي، از جمله آزادي بدون قيد و شرط زندانيان سياسي که در دادگاه‌هاي نظامي محکوم شده‌اند يا کساني که به علت تلاش براي دست‌يابي به حقوق اساسي‌شان و بيان ديده‌گاه و يا تجمع، همچنان منتظر محاکمه هستند، تدابيري را اتخاذ کند."

نيروهاي پليس بحرين عصر سه شنبه (۶ دي) در روستاي معامير در شرق شهر سيتره و روستاي دير که در سواحل شمالي جزيره محرق واقع شده است، به معترضان حمله کردند.

معترضان شعارهايي عليه رژيم آل خليفه سر دادند.

همچنين کارگران بحريني که پيش‌تر از سوي دولت اخراج شده بودند، روز سه شنبه يک بار ديگر مقابل ساختمان وزارت کشور در شهر منامه پايتخت بحرين اجتماع کرده و خواستار بازگشت به محل کارشان شدند.

از زمان آغاز قيام مردمي در بحرين در ماه فوريه، ده‌ها نفر کشته و هزاران تن بازداشت شده و يا از محل کارشان اخراج شده‌اند.

بعلاوه شمار زيادي از پزشکان، پرستاران، معلمان، فعالان حقوق بشر و مخالفان به اتهام شرکت در اعتراض‌هاي ضد رژيم، در انتظار محاکمه و يا در بازداشت به سر مي‌برند.

رسانه‌هاي دولتي روز شنبه گزارش دادند مقام‌هاي دولتي بحرين اتهامات مربوط به آزادي بيان عليه "۳۴۳ مظنون در ۳۴ پرونده" را که مرتبط با اعتراضات ضد رژيم در فوريه و مارس بوده است، حذف کرده‌اند.

در همين حال مطر مطر، از اعضاي گروه مخالف الوفاق، اين اعلاميه را تقبيح و اين كار را صرفا نمايشي رسانه‌اي دانسته است.

برچسب ها: بحرين
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: