۰

گروههای سلفی مصر و دوستی با تل آویو !

مهمترین حزب سلفی مصر اعلام کرد که به معاهده صلح با رژیم صهیونیستی وفادار خواهد بود و به ان احترام خواهد گذاشت.
کد خبر: ۲۹۴۸۴
۱۵:۱۷ - ۰۴ دی ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، یسری حماد، سخنگوی حزب النور ، مهم ترین حزب سلفی مصر در گفتگو با رادیو اسراییل متعهد شد که این گروه به معاهده صلح با رژیم صهیونیستی احترام می گذارد.

وی تاکید کرد : ما مخالف توافق صلح که در سال 1979 میلادی به امضا رسید نیستیم و معتقدیم که مصر باید به توافق های امضا شده میان دولت های قبلی با همه گروه ها و کشورها احترام بگذارد.

وی با اشاره با اینکه حزب سلفی النور به همه معاهده ها از جمله معاهده صلح با اسراییل احترام می گذارد ، گفت : اگز مردم دلایلی برای تغییر این معاهده ها داشته باشند این مسئله روی میز مذاکره قرار می گیرد اما در حال حاضر مشکلی برای صلح ودوستی با اسراییل وجود ندارد.

این در حالی است که مردم مصر از زمان سقوط حسنی مبارک بارها در حرکت های اعتراضی خود خواستار قطع رابطه کامل دولت کشورشان با رژیم صهیونیستی شده اند.

النور مهم ترین حزب سلفی مصر است که اعضای آن طرفدار شکل انحرافی افراط گرایی اسلامی هستند که به عنوان جریانی غالب در عربستان سعودی شناخته شده است.

این گروه افراط گرا در ابتدا جزو ائتلاف دموکراتیک مصر به رهبری حزب اخوان المسلمین بود اما به دلیل تفسیرهای افراطگرایانه خود از اسلام از این ائتلاف اسلامی جدا شد.
اظهارات سخنگوی حزب النور حتی مقامات رژیم صهیونیستی را نیز شگفت زده کرد .

اظهارات حماد در حالی ایراد شد که سلفی ها در دومین دور از انتخابات پارلمانی مصر تنها موفق به کسب 20 در صد از کرسی ها شدند و از گروه اسلام گرای اخوان المسلمین عقب ماندند.

منبع : شبستان
برچسب ها: مصر
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: