۰

هشدار روحانيون الازهر به نظاميان مصري

به گفته علماي مصري، شوراي نظامي مصر در حقيقت براي پيش‌برد اهداف ضد انقلابي تلاش مي­کنند و به نظر مي‌رسد مهره‌هاي رژيم سابق مصر نيز در هدايت اين جريان نقش دارند.
کد خبر: ۲۹۲۸۲
۱۸:۰۶ - ۲۹ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از پرس تي ­وي، روحانيون الازهر درباره برخورد خشونت آميز شوراي نظامي مصر با معترضان هشدار داده اند.

روحانيون الازهر گفتند: شوراي نظامي مصر که بيش از ده ماه قدرت را در مصر در اختيار دارد اهداف و آرمان هاي انقلاب ۲۵ فوريه را نقش بر آب کرده است. برخورد خشونت آميز نيروهاي نظامي مصر با دور جديد اعتراضات که از پنج‌شنبه شب آغاز شده است، بر موج انتقادات از حاکمان نظامي مصر افزوده است.

معترضان مي‌گويند شوراي نظامي مصر به گونه‌اي با مردم مصر رفتار مي کند که گويي مردم دشمن آنان هستند.

معترضان مصري با اشاره به اين که شوراي نظامي مصر ديگر مشروعيت ندارد، برکناري فوري آن‌ها از قدرت و تشکيل دولتي غيرنظامي را خواستار هستند.

معترضان مصري مي‌گويند حاکمان نظامي مصر نه فقط به تعهدات خود در قبال مردم مصر عمل نکرده، بلکه در برخي از موارد در نقض حقوق مصري‌ها، فراتر از آن‌چه در دوره حسني مبارک ديکتاتور سابق انجام مي‌شد، عمل کرده‌اند. نيروهاي نظامي مصر روز پنج‌شنبه به معترضاني که مقابل ساختمان کابينه تحصن کرده بودند حمله کردند و با معترضان درگير شدند.

بنابر آخرين آمارها، تاکنون ۱۳ نفر در اين درگيري‌ها که همچنان ادامه دارد، کشته و بيش از ۵۰۰ نفر زخمي شده‌اند. گفته مي‌شود بيش‌تر قربانيان به ضرب گلوله کشته و يا زخمي شده‌اند.
برچسب ها: الازهر
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: