۰

اذانی که 18نفر را به سپاه اسلام کشاند

در عملیات «مطلع‌الفجر» که به منظور آزادسازی ارتفاعات غربی گیلانغرب اجرا شد، شهید مفقود «ابراهیم هادی» شجاعانه به سمت دشمن اذان صبح گفت و قلب‌های آنها را بلرزه درآورد. 18 نفر خودشان را تسلیم کردند و به سپاه اسلام پیوستند که همه آنها در شلمچه به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۲۸۹۵۳
۱۱:۰۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

در 20 آذر ماه 1360 عملیات «مطلع‌الفجر» در جبهه میانی «گیلانغرب» و «شیاکوه» به منظور آزادسازی ارتفاعات غرب گیلانغرب به مدت 17 روز با رمز «یا مهدی (عجل الله تعالی فرجه) ادرکنی» انجام گرفت.

این عملیات که تا 6 دی‌ماه همان سال ادامه یافت، نیروهای خودی در ارزش‌گذاری 3 جبهه مانند دشمن اولویت اول را برای جبهه‌ جنوبی قائل بودند و جبهه‌های میانی و شمالی در رتبه دوم و سوم قرار داشت. به همین دلیل فرماندهی نیروی خودی در جبهه جنوبی تمرکز یافته بود و جبهه میانی عمدتاً با اتکای به توان تقویت شده سپاه منطقه 7 و قرارگاه ارتش در غرب کشور اداره می‌شد.

به عبارت دیگر، اگر چه 2 عملیات «مطلع‌الفجر» و «محمد رسول‌الله(صلی الله علیه و آله)» از سلسله عملیات‌های دوره آزادسازی شناخته می‌شود لیکن توانی که در این عملیات‌ها به کار گرفته شد، همچون عملیات‌های جبهه جنوب نبود.

عملیات مطلع‌الفجر، که به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش انجام شد ارتفاعات "شیاکوه" و "برآفتاب" به تصرف خودی درآمد، اما پاتک‌های سنگین و متوالی دشمن از یک سو و عدم امکان پشتیبانی از نیروها به سبب دوری مسافت خط مقدم با عقبه از سوی دیگر، موجب شد که با وجود 17 روز مقاومت، قله‌های آزاد شده بار دیگر به تصرف دشمن درآمد.

در این عملیات مداحی دل‌سوخته، معلمی فداکار، کشتی‌گیری قهرمان و فرماندهی پرتلاش شهید مفقود «ابراهیم هادی» شجاعانه به سمت دشمن اذان صبح گفت. قلب‌های آنها را بلرزه درآورد. 18 نفر خودشان را تسلیم کردند و به سپاه اسلام پیوستند که همه آنها در شلمچه به شهادت رسیدند.
عملیات «مطلع‌الفجر» شاهد به خون نشستن پیکر شهید «غلامعلی پیچک» فرمانده محور تنگه کورک بود.

منبع : فارس ، "برگرفته از کتاب جنگ ایران و عراق"
برچسب ها: اذان ، سپاه
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: