۰
معاون اجرایی معاونت بهداشت استان قزوین:

ابتلا به بیماری سرطان در حال افزایش است

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: متأسفانه به دلیل تغییر شیوه زندگی مردم، شاهد کم تحرکی هستیم، چاقی وضعیت مطلوبی ندارد و بیماری سرطان نیز افزایش معناداری دارد.
کد خبر: ۲۸۹۱۹
۱۴:۴۲ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، حمید برودتی صبح امروز در همایش داوطلبان سلامت که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، بیان کرد: نقش شما داوطلبان سلامت در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه ارزشمند است و آنچه در سلامت باید مورد توجه قرار داد این است که در هیچ کاری نمی‌توان پیشرفت کرد مگر مردم نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و سلامت اگر وزارت بهداشت با همه توان کار کند 25 درصد موثر است و 25 درصد دیگر نیز سایر ادارات موثر هستند ولی 50 درصد دیگر مربوط به نقش تعیین کننده مردم است بنابراین اگر مردم در عرصه سلامت حضور داشته باشند و آنها را همراه کنیم موفق خواهیم بود.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: مشارکت مردم در امر سلامت بسیار تأثیرگذار است و در کشور ما نیز در هر کاری که مردم ایفای نقش کردند، موفق بودیم و در هر عرصه‌ای از جمله سلامت نمی‌توان اثرگذاری نقش مردم را انکار کرد.

وی با اشاره به تغییر وضعیت سلامت مردم به دلیل تغییر شیوه زندگی توضیح داد: وضعیت سلامت مردم و تغییر شیوه زندگی آنها باید مورد توجه قرار گیرد و ما متأسفانه در این خصوص مسیر مطلوبی را نداریم به طوری که شیوه زندگی مردم تغییر کرده، کم تحرکی را داریم، چاقی وضعیت مطلوبی ندارد و بیماری سرطان نیز افزایش معناداری دارد پیدا می‌کند و اینها زنگ خطری است که در سلامت تغییر معناداری دارد ایجاد می‌شود.

برودتی عنوان کرد: در راستای ارتقای سلامت کشوری موفق است که کار را از پایه شروع کند و هنگامی این امر صورت می‌گیرد که مردم نقش داشته باشند و در این خصوص نقش رابطان سلامت اهمیت دارد که اینها اطلاعات را از حوزه سلامت گرفته و به مردم انتقال می‌دهند و همچنین مشکلات مردم را نیز در این بخش منتقل می‌کنند و اگر این امر صورت گیرد موفق می‌شویم و این نشان دهنده اوج جایگاه شما در حوزه سلامت است.

وی اعلام کرد: رابطان سلامت نمونه کاملی از ارتباط مستقیم با جامعه هستند بنابراین وظیفه ماست که این بخش را تقویت کنیم و اگر می‌خواهیم در حوزه سلامت موفق شویم و به اهداف خود دست یابیم باید به فکر توانمند کردن مردم باشیم.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: ساختن بیمارستان فوق تخصصی قلب اگر چه موجب نجات یک‌هزار و یا 2 هزار بیمار قلبی می‌شود ولی اگر مردم را با حوزه بهداشت و سلامت همراه کنیم از بروز این بیماری‌ها پیشگیری شده و در واقع دیگر ابتلا به این بیماری را نخواهیم داشت.

وی خطاب به داوطلبان سلامت تأکید کرد: کار شما داوطلبان سلامت ماندگار است بنابراین با دلگرمی کار خود را انجام دهید و مطمئن باشید که اثر کار خود را خواهید دید و بدانید که کار در حوزه سلامت، عشق و علاقه می‌خواهد و اینکه شما داوطلبان سلامت بدون چشم‌داشت فعالیت می‌کنید بسیار ارزشمند است و ان‌شاالله بتوانیم با هم به صورت یک تیم در راستای ارتقای هرچه بیشتر سطح سلامت جامعه گام‌های موثری را برداریم.

فارس
برچسب ها: بیماری سرطان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: