۰
اظهارات خصمانه سفیر ترکیه در آمریکا:

در مقابل بمب هسته ای ایران تسلیم نمی شویم/حتی اگر با ایران بر سر این قضیه کنار هم بیایند باز هم ما مخالف آن خواهیم بود

سفیر ترکیه در امریکا گفت: ترکیه موادهایی را که می توان از آنها برای پیشبرد برنامه هسته ای ایران استفاده شود را متوقف کرده است.
کد خبر: ۲۸۸۱۷
۱۳:۱۲ - ۱۹ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، نمیک تن گفت: ترکیه به عنوان همسایه ایران از کشورهای دیگر برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای مصمم تر است.

وی افزود: روابط ایران و ترکیه بر سر مسئله هسته ای بدتر شده است.

وی در جمع خبرنگاران گفت: برخی دیگر از کشورها سعی در انتقال محموله هایی به ایران داشته اند که در برنامه هسته ای به این کشور کمک می کند.

سفیر ترکیه اضافه کرد: اما ما جلوی این محموله ها را گرفتیم.

کریستین ساینس مانیتور نوشت: "تن" اطلاعاتی دیگری در مورد نوع مواد و محموله و زمان توقف آن ارائه نداد اما تاکید کرد که ترکیه هرگز وجود یک بمب هسته ای در ایران را قبول نمی کند.

وی افزود: ترکیه در مقابل بمب ایران تسلیم نمی شود. حتی اگر با ایران بر سر این قضیه کنار هم بیایند باز هم ما مخالف آن خواهیم بود.

انتخاب به نقل از کریستین ساینس مانیتور: تن گفت: سقر اخیر جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا نشان دهنده ی رابطه ی نزدیک بین دو کشور است. وی تصریح کرد: اوباما نگرانی های امنیتی و سیاست های ما در منطقه را درک می کند.

سفیر ترکیه در امریکا گفت: بایدن به ما اطمنیان داد که امریکا عراق را رها نخواهد کرد تا بی ثبات شود.

وی در پایان گفت:  مقامات امریکایی درخواست های نظامی ما را می فهمند. آنها می دانند که ما از آنها از چه می خواهیم. وی گفت: یکی از درخواست ها هواپیمای بدون سرنشین است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: