۰

رد پای صهیونیستها در شورای انتقالی لیبی

یک فیلسوف صهیونیست فرانسوی که در جریان انقلاب مردم لیبی، دیدارها و ارتباطهای بسیاری را با سران شورای انتقالی برقرار کرد، هدف از این فعالیتها را خدمت به رژیم صهیونیستی عنوان کرد.
کد خبر: ۲۸۴۹۳
۱۳:۴۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شبکه العالم، "برنارد هنری لیوی" در اظهاراتی در برابر کنفرانسی با حضور 900 یهودی فرانسوی در پاریس، گفت: "درصورتی که یهودی نبودم چنین کارهایی را انجام نمی دادم .. این فعالیتها برخاسته از وفاداری من به صهیونیسم و اسرائیل است".

لیوی که اخیرا کتاب جدیدی را درباره خاطرات خود در لیبی منتشر کرده، خاطرنشان کرد: فعالیتهای من طی چند ماه گذشته، دلایل متعددی داشت، نخست اینکه من فرانسوی هستم، من افتخار می کنم که از کشورم برای آنکه در رأس مأموریت مهمی برای رهایی دنیا از یک نظام استکباری حمایت کردم".

وی افزود: "ولی در اینجا دلیل دیگری وجود دارد؛ من این اقدامات را به دلیل آنکه یهودی هستم انجام دادم، من به این امر در بنغازی، و طرابلس در برابر هزاران لیبیایی اشاره کردم".

خبرگزاری فرانسه اخیرا به نقل از لیوی گفته است که وی پیامی شفاهی را از شورای انتقالی به دولت فرانسه منتقل کرده است، مبنی براینکه نظام آینده لیبی در قبال فلسطینی ها و امنیت اسرائیل بصورت معتدیل برخورد می کند.

لیوی که اکنون بعنوان یکی از نظریه پردازان شورای انتقالی لیبی به شمار می آید، در این پیام تاکید کرد که نظام آینده لیبی روابطی عادی را با اسرائیل برقرار خواهد کرد.

پس از انتشار این خبرها، "عبدالحفیظ غوقه" نایب رییس شورای انتقالی، اظهارات هنری لیوی مبنی بر تصمیم این شورا برای ارتباط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

"مصطفی عبدالجلیل" رییس شورای انتقالی لیبی هم اظهارات لیوی درباره تمایل این شورا برای همکاری با رژیم اسرائیل را رد کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: