۰

اخراج 3187 بحرینی از محل کار و تحصیل

سازمان هاي حقوق بشر بحرين از دريافت شکايت هايي مبني بر اخراج 2710 نفراز محل کارشان واخراج 477 دانشجو و دانش آموز از محل تحصيل خود در جريان حوادث ماه هاي اخير در بحرين پرده برداشتند.
کد خبر: ۲۸۳۲۳
۱۶:۲۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شبکه العالم، تعدادي از سازمان ها و موسسات و کميته هاي حقوق بشر بحرين در گزارشي هشتاد صفحه اي درباره بازتاب هاي رويدادهاي بحرين از ماه فوريه گذشته که جزئيات آن ديروز منتشر شد، در مقر جمعيت حقوق بشر بحرين نشستي مطبوعاتي برگزار کردند.

اين گزارش يک روز پيش از ارائه گزارش نهايي کميته مستقل حقيقت ياب بحرين ارائه شد.

نمايندگان سازمان ها و مراکز حقوق بشر بحرين در كنفرانس مطبوعاتي در مقر جمعيت حقوق بشر بحرين اعلام کردند که بسياري از معترضان بحريني درجريان اقدامات سرکوبگرانه نيروهاي بحريني، چشمان خود را از دست داده اند.

آنها همچنين با اشاره به اقدام نيروهاي امنيتي بحرين در استفاده از گازهاي اشک آور در برخي از مناطق، گفتند: اين نيروها به مجازات گروهی مردم روی آورده اند.

به گفته آنان، کميته مستقل حقيقت ياب بحرين درباره بسياري از موارد مرگي که احتمال مي رود به علت استفاده از گازهاي اشک آور رخ داده باشد، تحقيق کرده اند.

اين سازمان ها تاکيد کردند که شکايت هايي را از طرف بازداشت شدگان به علت بدرفتاري نيروهاي امنيتي دريافت کرده اند.

" جليلة السيد " يکي از وکلاي متهمان حوادث اخير در بحرين گفت : اولين تضميني که به افراد بازداشت شده داده مي شود ، اين است که در هنگام بازجويي بتواند وکيل براي خود اختيار کند و اين تضميني است که به هيچ يک از بازداشت شدگان داده نشده و با وجود تقاضاي آنها براي گرفتن وکيل، کسي به خواسته أنان توجه نکرد و حتي به بسياري از بازداشت شدگان اعلام نشد که به چه اتهامي بازداشت شده اند و همچنين به ما وکلا نيز اجازه ديدار با موکلانمان داده نشد.

وي افزود که برخي ازمتهمان پس از بازداشت، مورد بدرفتاري قرار گرفتند.

السيد تاکيد کرد: برخي از وکلا از همان روز اولي که کارکنان بخش درماني و پزشکي و برخي ديگر از اقشار جامعه بحرين بازداشت شدند، آنکونه که درهمه جاي دنيا معمول است، درخواست هايي مبني بر دفاع از اين افراد ارائه کردند ولي به خواسته آنان توجهي نشد.

وي تاکيد کرد: دولت بحرين روز دوشنبه گذشته تاکيد کرد که بيست نيروي امنيتي با بازداشت شدگان بدرفتاري کرده اند و سوال اين جاست که تعداد افرادي که مورد بدرفتاري قرار گرفته اند، چند نفر بوده است؟

السيد ادامه داد: برخي از طرف هاي رسمي متهمان را قبل ازاينکه از سوي دستگاه قضايي محکوم شوند، محکوم کردند.

دراين گزارش، توصيه هايي به برخي طرف ها ارائه شده است که مهم ترين آن به دولت بحرين بوده و از آن خواسته شده که هرچه سريعتر به نقض حقوق بشر پايان دهد و از استفاده از گازهاي اشک آور عليه معترضان دست بردارد و زندانيان را آزاد کند.

در اين گزارش همچنين خواسته شده است که همه تدابير لازم براي تضمين بازگشت افرادي که از کار برکنار و يا از دانشگاه اخراج شده اند، به محل کار و دانشگاهشان اتخاذ شود.

اين گزارش همچنين توصيه كرده است که به آسيب ديدگان رويدادهاي اخير، خسارت پرداخت شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: